fallback

Подгряването на седалките на BMW отново е безплатно

Потребителите не харесаха идеята за платен абонамент за подобни екстри

Абонаментните услуги стават все по-популярни сред автомобилните производители. Tesla е особено активна в този начин на правене на пари. BMW също пое в тази посока, но се оказа, че клиентите на баварците не харесват идеята да плащат за допълни екстри.

През миналата година компанията предложи месечен абонамент за активиране на отопление на седалките в някои от моделите си, което предизвика вълна от недоволство. И това принуди BMW да преразгледа своя подход към платените услуги и функциите „при поискване от клиента“. В интервю за Autocar членът на борда на директорите на BMW Питър Нота, който отговаря за продажбите и маркетинга, обяви, че отопляемите седалки са премахнати като опция, която да се активира допълнително. Те вече ще бъдат поставяни в колата още на конвейера, или изобщо няма да го има.

В същото време обаче компанията ще продължи да предлага абонамент за софтуер и продукти, свързани с помощ при шофиране и паркиране. Клиентите ще могат да ги добавят към оборудването на автомобила си и след неговото закупуване. Според топ мениджъра, платените софтуерни услуги не предизвикват такова отричане сред клиентите, както това оборудване, което те са свикнали да получават стандартно. Когато избира например асистент за паркиране, човек разбира, че това е определен софтуер и той струва пари – същото, както да се гледа нов филм, например.

Проучването на компанията S&P Global Mobility потвърди, че собствениците на автомобили са отворени към идеята за абонамент като такъв, ако функциите изглеждат полезни за тях. Друго проучване, проведено от Cox Automotive, обаче установи, че мнозинството – 70%, от купувачите биха избрали различна марка кола, ако знаеха, че ще трябва да плащат месечно за определени опции.

BMW пусна абонамент за отопляеми седалки миналото лято. Освен това бяха предложени отопляем волан, автоматичен контрол на дългите светлини, система IconicSounds Sport, която предава звука на двигателя директно в кабината и други. Цената на топлите седалки варира от 15 до 30 долара.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3Имам хюндай кона. Съвсем нова. Не съм доплатил и стотинка - има автоматични фарове. Като трябва да изключат дългите го правят моментално. Като цяло съм много доволен, колата е още на 3к км. Възможни са и лоши изненади.
  • #4
    Абе бегай бе ( преди 1 година )
    Съвсем Нормално. След като целия свят им се присмя на простотията. Да си купиш кола и да трябва да си плащаш за подгрев на седалките. Четох за други производители, за някакви модели където ако не си платиш мотора работа кастриран и част от конете ги няма.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Самонабутали са се с автоматичните фарове. 90% от хората, след като разберат колко зле работят, ще се откажат завинаги. А като си ги платят 2000 евро при поръчката, няма връщане назад.
  • #2
    Пропов ( преди 1 година )
    Бях го смятал преди. 20$ по 4 студени месеца в годината - 80$. Богаташите карат новите си коли 3 до 5 години макс. и после ги сменят. Тоест плащаш 200 до 400$ наем или купуваш екстрата за над 1000$. Ама като продаваш колата тия 1000$ никой няма да ти ги плати. Излиза че наема ти е по на сметка и то с много. По лесно е да се реве, от колкото да се смята.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Уау - не очаквах, че има останали 70% нормани. Прекарвам прекално много време в скандинавско?
fallback
Последни