fallback

Lamborghini ще използва чужди електромотори за моделите си

Италианците признаха, че ще търсят помощ от VW Group за бъдещите си коли на ток

Само преди дни Lamborghini представи концептуалния кросоувъ рLanzador, който през 2028 г. ще се превърне в първия сериен модел с електрическо задвижване на марката. Оказва се обаче, че неговите електромотори няма да бъдат разработка на италиански производител на спортни коли, а на концерна-майка – VW Group.

В интервю за The Drive техническият директор на Lamborghini – Рувен Мор, заяви, че електрическите мотори са толкова прости, колкото е възможно. И независимо от тяхната мощност, те създават едно и също усещане от шофирането. Затова и в Lamborghini ще насочат усилия за интегриране на иновативни технологии, като, например, векторизиране на въртящия момент.

„По-правилния подход в случая е да се съсредоточим върху технологии, които могат да промянят характера на един автомобил. Системата за векторизиране на въртящия момент дава именно такива възможности това. С нея автомобилът става различен, а ние се стремим точно към това“, коментира Мор.

Това не е първият случай на прилагане на такава стратегия. Платформата, която използва супрекросоувъра Lamborghini Urus,е заимствана от концерна VW Group и на нея са изградени автомобили като Audi Q8 и Porsche Cayenne.

Освен това Urus използва същите компоненти на трансмисията, както и 8-степенна автоматична скоростна кутия и 4,0-литров туин-турбо V8, макар и с различни настройки.

Още снимки на Lamborghini Lanzador - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Че те са VW от кюнеца до предното стъкло. Каква помощ ще търсят...
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но пък от lamborghini са абсолютно прави. Клетките за батериите, дори самите батерии и електродвигатели, са абсолютно безполезни, без електрониката и софтуера който да ги управлява. Буквално с натискането на един виртуален бутон на екрана, автомобилът може да се превърне от малко мъркащо котенце, в гепард - най-бързото животно на сушата. А именно векторизирането на въртящия момент на всяко колело поотделно създава невероятни възможности за управление във всякакви условия и ситуации .
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шумен пак си съчинява митове и се опитва да ги налага като факти. Но митовете най-лесно се разбиват с факти, а фактите са, че дори porsche използва електромотори и технологии от хърватите, а не от китайците. Технологиите на хърватите са толкова ценни, че буквално подариха марката bugatti на Mate Rimac, за да ги сподели с volkswagen и съответно porsche. Вероятно точно тези технологии ще използва и lamborghini.
  • #2
    Българин ( преди 1 година )
    Ндей рива. Индустрия ни не требе ич! А чиста вода, поле, кисело млеко и плодове. As simple as possible? - опростени до максимум били ел.маторите? Я отвори един IPM-SynRM на Plaid да видиш чудо! Специален дизайн на ламелите, докарващи допълнителни силови полета (все едно ДВГ с 4 работни такта). Ротора обвит в карбон, който го държи да не се разпадне при над 20 хиляди оборота и пази милиметър отстояние от статора, за да избухва над 200 км/ч и да мaчка наред. Не е чак толкоз пpocто ;)
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ламбо щял да търси ел мотори от ФауВе, а ФауВе щело да търси от Китайците... но пък китайците отказаха сделка на Германия за 100 милиарда... щото китаеца е глупав - другара Си видя, че държи швабето и ще спечели трилион ако сам произведе колите вместо да помага на Шолц да си закърпи протритите ***. Може да кажете сбогом на Европа - глупостта победи и ще убие!
fallback
Последни