fallback

Tesla представи обновения Model 3

Електрическият седан получи промени в дизайна и интериора, както и увеличен пробег

След шест години и хитови продажби в размер на два милиона бройки в световен мащаб, Tesla обнови Model 3, като направи промени в дизайна, увеличи обхвата и подобри функциите на електромобила.

Обновеният Model 3, който носи вътрешно кодово име Project Highland е получил подобрена аеродинамика, като целта е увеличение на пробега и намаляване на съпротивлението и шума от вятъра. Засега актуализациите са само за европейските версии със задно предаване и увеличен пробег (Longe Range).

След промяната предницата е по-остра от преди с по-изчистени характерни линии, преработен корпус на фара и нови характерни LED дневни светлини. Гънката на ръба на предния капак, която преди се стесняваше под фаровете, сега е много по-остра и се простира до калниците. Силуетът остава идентичен, докато задната част включва изпъкнали обгръщащи C-образни задни светлини, като името Tesla вече е изписана между светлините, замествайки логото.

Дизайнът на колелата с много спици също е нов. Марката добавя два нови цвята - Ultra Red и Stealth Grey. Размерите остават до голяма степен същите, но Model 3 вече е по дълъг – 4720 мм (досега беше 4695), но в същото време пътният просвет е намален минимално – 138 мм (140 мм досега).

Промените засягат и пробега на електромобила. Версията със задна предаване и 18-цолови джанти изминава 554 км по WLTP, докато при Long Range този показател е 678 км. Това е увеличение с 11-12% спрямо досегашните версии. С предлаганите като опция 19-цолови джанти Model 3 RWD ще измине 513 км с едно зареждане, а версията LR – 629 км.

Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч не се променя – 6,1 за варианта със задно предаване и 4,4 секунди за този със задвижване на четирите колела. Новата версия със задно задвижване и 19-цолови джанти консумира 13,2 кВт/ч на всеки 100 км) в европейския тестов цикъл, докато LR се нуждае от 14 кВт/ч за същото разстояние.

Интериорът на Model 3 вече се отличава с „обгръщаща архитектура“, включваща алуминий и тъкани. Новото амбиентно осветление покрива цялата кабина. Производителят твърди, че кабината е по-тиха благодарение на акустичното стъкло и подобрените звукоизолиращи материали. 15,4-инчовият централен екран е със същия размер, но има по-тънки рамки за по-използваема площ на екрана. Добавен е и нов 8,0-инчов заден дисплей с интегриран контрол на климатика, вентилацията и информационно-развлекателната система.

Tesla заменя монтираните на колоната лостове с монтирани на волана контроли, както е при Model S и Model X. Клиентите на версията LR вече ще се наслаждават на музика от 17 високоговорителя - три повече от преди, с два субуфера и два усилвателя. Версията RWD ще получи девет високоговорителя, един субуфер и един усилвател. Добавен е микрофон за подобряване на качеството на разговорите.

Доставките на обновения Model 3 ще започнат в края на октомври в Европа и Близкия изток. Производството на електромобила вече е в ход в Gigafactory Shanghai (Китай), който е най-големият производител на електромобили на марката и глобален център за износ на колите на Tesla.

Още снимки на обновения Model 3 - вижте в галерията:

fallback
  • #18
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо, айде мойто момче, можеш да смениш тапета на десктопа с новата Тесла! Ей, радост голяма за теб днес, нали?! Ох дано скоро пуснат и роадстара, че да се изкефиш максимално с още по як тапет на десктопа! Ох дано, дано!
  • #17
    до 12 ( преди 1 година )
    Модел Y '23 моделна година (т.е. произведените тази и миналата година) вече са с друго по-меко и комфортно окачване и сменен доставчик на амортисьорите. Поти съм сигурен, че се отнася и за Model 3 '23 преди фейслифта
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    Не пиши подвеждащи коментари, батерията е същата или поне без голяма промяна за сега и 10% промяна в пробега идват от ефективност. Разхода с големите гуми и задно вече е както пише 13.2 на 100, а беше 14.4
  • #15
    До 12 ( преди 1 година )
    В Германия е с 1 000 евро по-скъпа тоест от 45 К евро преди субсидия, във Франция и Италия е от 43 К, в Гърция от 42 К. Така или иначе като им знаем политиката другата година ще паднат но сега нали е нова и с рестартирано производство което трябва да влезе в ритъм..
  • #14
    фф ( преди 1 година )
    51.990 + 980 доставка (германия)
  • #13
    ff ( преди 1 година )
    с чисто ново оказване, тотално преработено....както и шумоизолизолация, както и съвсем нова кормилна уредба......и най-важното - снай-новата батерия LFMP.и с нови камери, нов компютър - HW4.Тя и без това озвучителната система беше най-добрата, а сега трябва да е железна с още един суббуфер.Края на октомври ще разбера :)
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Предполагам с нова солена цена, а окачването дали е оправено, че пломбите им изпадаха на екоталибаните?
  • #11
    До 8 ( преди 1 година )
    Най-бързия Голф е R
  • #10
    До 5 ( преди 1 година )
    Значи за теб щом ускорява като Голф ГТИ е бавна?
  • #9
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Минтири, базовият голф за колко вдига 100? Защо струва над 50000 лева? Колко струва версията, която цитираш, колко й е голям багажникът, може ли за под 10 лева да стигне "до морето"? Има ли целия супер умен софтуер с всички приложения и благинки, дето теслите имат? Не съм фенбой на Тесла, примерно не ме кефи липсата на лостчета за мигачи и чистачки, който иска, да си я кара, пак е най-доброто за тия пари. Аз съм се спрял на Polestar 2, ще видим, до 1-2 години може да се похваля ;)
fallback
Последни