fallback

Топ 5 на пораженията, които причинява некачественият бензин

Цените на горивата растат, но пестенето от тях определено не си заслужава

Цените на горивата тръгнаха нагоре, като някои експерти предричат много сериозно поскъпване в следващите месеци. А това ще накара много шофьори отново да затегнат коланите и да търсят варианти за снабдяване с по-евтин бензин. Големият проблем в случая е, че спестените пари вероятно ще отидат за ремонт, който със сигурност ще излезе много по-скъпо.

Факт е, че некачественото гориво (без значение дали е бензин или дизел) нанася сериозни повреди по основните системи на автомобила. Най-много страдат пет от тях, като първата, която усеща последствията от спестяването, е горивната помпа. Филтърната мрежа бързо се запушва, а помпата, създавайки необходимото налягане, работи на границата на възможностите си и може да излезе от строя много скоро. Това стана още по-бързо, ако тя е износена.

Следват инжекторите, които се нуждаят от няколко зареждания с некачествен бензин, за да излязат от строя. Това устройство е доста фино и прецизно, така че лошото гориво бързо и безмилостно го уврежда, като проблемът не се решава с ремонт, а се налага замяна, която не е никак евтина. И накрая, че зареждането дори с най-скъп бензин е по-евтино.

Изгаряйки в цилиндрите, некачественото унищожава свещите (и те вече не са евтини), запушва пръстените с кокс и оставя въглеродни отлагания по буталата и дори по стените на цилиндъра. И ако свещите могат да се сменят, то при появата на другите три проблема се налага ремонт. Той е придружен от поставяне на нови уплътнения, гумени ленти, маркучи и други детайли, които покачват цената.

От лошо гориво страдат също така изпускателната система в лицето на катализатора и ламбда-сондата. Тази двойка много лесно също може да удари собственика на автомобила по джоба, като няколко резервоара с некачествен бензин са достатъчни, за да извадят ламбда-сондата от строя.

На свой ред запушеният катализатор ще доведе до „задушаване“ на двигателя и ако го стартирате, той ще започне да се разпада, изпращайки цели купища керамични люспи направо в цилиндрите. А това означава само едно – ремонт и оставане без автомобил за продължителен период от време.

fallback
  • #9
    До #8 ( преди 1 година )
    Да ти кажа, Фиестата с дизел на Пежо върви по-зле с нафтата на Лукойл отколкото с тази от шанотата. При последното зареждане започна да гасне в движение и оттогава подминавам Лукойл.
  • #8
    познай какво карам ( преди 1 година )
    Спирал съм на шано бензионостанциики да си сипя бензин и може би за по-непридирчиви коли това не е проблем, но карам доста чувствителна кола, която си иска спциално масло и хубав бензин за да не й светят всичките лампи по таблото. Разпознава боклучливия бензин и отказва да се движи с него.
  • #7
    Алекс ( преди 1 година )
    Евтиното излиза скъпо.
  • #6
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Доказан факт е, че сорт "Урал" е най-евтиният и некачествен сорт петрол. Разби се, и от него могат да се извлекат качествени бензини, но в по-малки количества, отколкото от "Брент", примерно. Друг факт е, че от руския нефт, който идва в България, вече са извлечени най-леките фракции. Трети факт е, че Лукойл в Бургас прави най-некачествените горива в цяла Европа.
  • #5
    Хр. Христов ( преди 1 година )
    На тоя дето плюе по руските горива ще кажа само, че цяла Европа, поне доскоро, беше зарината с бензиностанции на Лукойл, а и яко внасяха руски петрол. Вашият кумир USA внасяха брутално много руско дизелово гориво. Дали западняците са били *** да внасят некачествени петрол и горива!? Аре стига тъпанарска политика, слезте малко на земята и се огледайте, хора заблудени!
  • #4
    112 ( преди 1 година )
    Само да ви светна че от завода в Бургас бяха взели Норвежки петрол за проба и се оказа че е по-некачествен и по-скъп ...
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е, но: РУСКО И КАЧЕСТВЕНО СА НЕСЪВМЕСТИМИ! Където и да заредиш в Европа, такава гадост няма!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тея с тракащите дизели, при които цялата задна част на колата е чисто черна и като даде газ е все едно сепия хвърля мастило, са ми любимите. Пълна забрана.Отделно, моя бензин е на 350 хил, сигурно ще изкара още толкова. И най- важното- не трака и не дими. И винаги може да му сложиш газ, при което става още по-''еко" и по- евтино и от кюнците
  • #1
    Хаха ( преди 1 година )
    Кой кара на бензин в България бе? Тва е само богатите и за състезателите. Тука се кара TDI. Тия бензини са еднодневки. Вземеш го бензина втора ръка на 250 хиляди с върнат километраж ми той зел дал я изкара още 50 хил. я не.. А дизелчето без проблем ще отрака до 500- 600 хил. Пък ако е от по сполучливите модели и се грижиш добре за него може и милион да отхвърли.
fallback
Последни