fallback

Opel Kadett B Caravan - семеен приятел от миналото

Произвежданото между 1967 и 1971 година комби е особено популярно на определени пазари

Opel Kadett B е представен за първи път пред публика на автомобилното изложение във Франкфурт в края на лятото на 1965 г. Моделът има цели осем (!) различни варианта на каросерията: седан с две и четири врати, хечбек с две и четири врати, Caravan с две и четири врати (комби) и два различни стила на купе (Kiemen и F).

Производството приключва през юли 1973 г., след направата на внушителното количество от 2 691 300 бройки. Успехът на модела излиза далеч отвъд границите на Германия и около 50 процента от годишното му производство е изнесено извън родината на Opel. Opel Kadett B намери новите си собственици в 120 държави и въпреки че никога не е официално обявен за световен модел, той e именно такъв.

Гамата от двигатели е доста широка и включва агрегати с обем от 1,0 до 1,9 литра (от 40 до 90 к.с. Между април 1970 г. и края на живота на модела на Kadett B, версията с увеличена мощност "HL" („Hochleistung“) на 1,9-литровия двигател се монтира на Rallye Sprint модификацията на автомобилакато при нея конските сили достигат 106. Автомобилите „Hochleistung“ са можели да бъдат закупени от дилъри на Opel, но те никога не са се появавали в ценовите листи на Opel в Германия, където тези колите си остават рядкост.

Автомобилът се доставя стандартно с четиристепенна изцяло синхронизирана ръчна трансмисия. От ноември 1968 г. за вариантите с по-голям двигател, а от февруари 1969 г. и за изпълненията на Kadett с по-малък двигател също се предлага тристепенен автоматик.

Kadett B е първият Kadett, който предлага дискови спирачки на предните колела. Дискови спирачки с диаметър 238 мм отпред са включени като стандартно оборудване за всички версии, с изключение на най-евтините. От февруари 1967 г. моделът серийно се предлага с двукръгова спирачна система със сервоусилвател. През август 1967 г. простите надлъжно монтирани листови ресори и окачване с твърд заден мост е заменено от значително по-модерна конструкция, която се отразява благоприятно на пътното поведение.

„Caravan“ с три врати се предлага от лансирането на модела през 1965 г., докато „Caravan“ с пет врати е добавен към гамата през 1967 г. Представената тук кола е Kadett B Caravan с пет врати от 1970 г. с двигател 1.1S. 1078-кубиковият OHV двигател с карбуратор Solex 35 PDSI, който генерира 55 к.с. при 5400 оборота в минута и има максимален въртящ момент 81 Нм при 2400-3600 оборота в минута.

Мощността се предава към задните колела чрез четиристепенна механична скоростна кутия. Размерите са: дължина 4100 мм, ширина 1573 мм, височина 1405 мм, междуосие 2416 мм. Теглото е 870 кг. Максималната скорост достига 135 километра в час, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 19 секунди.

fallback
  • #2
    Щирлиц ( преди 1 година )
    Красота,каквато скоро няма да видим.
  • #1
    Класика ( преди 1 година )
    Боже страхотно!!!!Боже!Сегашните тешки трафопостове набутани с най непотребната и опасна електроника правят хората да изглеждат и стават като безмозъчно стадо!!!!Блазе им на тези които караха истински красиви до безумие коли и истински здрави и умряха без да разберат как хората отделяха до степен безумна глупост да купуват трафопостове- мутанти вместо коли!.... Блазе им за щастието и щастливата смърт!
fallback
Последни