fallback

Renault 14 - хечбекът, който се опита да отнеме славата на VW Golf

Практичният семеен модел излиза на пазара през 1976 година и се цели директно в германския си противник

Renault 14 е пуснат на пазара през 1976 г., за да се конкурира в сектора на малките семейни хечбеци, който набира огромна популярност с пускането на пазара на Volkswagen Golf през 1974 г. Това е един от първите хечбеци с предно задвижване с този размер, произвеждан в Европа и един от първите преки конкуренти на Golf.

Дизайнът като цяло е добре обмислен и практичен с голямо вътрешно пространство, включително задна седалка, която може да бъде сгъната или напълно извадена от автомобила. По онова време вече всички модели на Renault са с предно предаване, но R14 е първият от моделите на производителя, който включва и напречно монтиран двигател.

Интериорният дизайн на Renault 14 е свеж и изпреварил времето си, което личи особено в пряко сравнение с неговите наследници R9 и R11. Особено силно впечатление прави огромният за времето си брой места за поставяне и съхранение на предмети.

Първоначално 14 се предлага в нива на оборудване L и TL с 1,2-литров бензинов двигател с единичен горен разпределителен вал, а по-късно и във версии 1.4 версии с 59 к.с. (R14 GTL) или 70 к.с. (R14 TS) . И двата агрегата са с двигател тип X (известен като "Douvrin" или "Suitcase Engine"), разработен съвместно с Peugeot, въпреки че 14 се оказва единственото превозно средство на Renault, което използва агрегата.

Renault 14 споделя с няколко предишни модела на марката конструкцията на задното си окачване, използваща две разположени една зад друга усукващи се щанги, което води до една любопитна подробност - междуосието от двете страни на автомобила е различно, като разликата възлиза на 32 мм.

През 1980 г. Renault се опитва да подобри продажбите, като пуска колата с подобрени нива на оборудване и малък фейслифт, който включва  препозиционирани предни мигачи и преработени предни калници. Това се оказва недостатъчно и производството приключва през 1983 г. с точно 993 193 продадени бройки за период от малко под седем години.

Продажбите на 14 са донякъде възпрепятствани от рекламна кампания, която го сравнява с формата на круша, за да подчертае предимствата на усъвършенстваната опаковка с много място за пътници и багаж. Визуализацията в центъра Помпиду в Париж като голо тяло също не спомага много за спечелването на клиенти.

fallback
  • #7
    до 6 ( преди 1 година )
    Във Франция и на запад е пусната 1976-та година.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5 колата не е от 70-те а от 80-те години ,за първи път бе показана в Бг през 1982г на Пловдивския панаир и колата не и е проблем ръждата,защото още тогава им поцинковаха каросериите. мой приятел имаше такова 58 к.с. и 5 човека вървеше по нагорнището с над 100 км/ч,а возията в сравнение с тъпия Голф на ФВ е като от лодка да се качиш на каруцата Глоф.Комфорта бе на ниво,както и икономичността му.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Още помня как през 90-те видях едно такова в София. Интересна форма имаше и изпревари нашата доста по-нова кола, модел 1994-та. Проблем им е ръждата, но формата като за кола от 70-те е изпреварила времето си, в сравнение с доста по-консервативните Рено 11 и Рено 19.
  • #4
    Кара Колю ( преди 1 година )
    Обърках го с таврия в първия момент.
  • #3
    Страхотна кола ( преди 1 година )
    по-евтина, по-комфортна и по-непретенциозна за поддръжка от прехваления немски танк
  • #2
    Ю Несбю ( преди 1 година )
    И според авторите 1 000 000 продадени броя само от този модел е недостатъчно?!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Пежо 205 и 306 доста приличат като странична линия на това Рено.
fallback
Последни