fallback

Германци „променят играта“ с иновационни двигатели и интелигентно окачване

Новата разработка на ZF представлява комплекс от агрегати, работещи с единен софтуер

Германският производител на части и оборудване ZF разработва ново семейство от мощни и компактни двигатели, високоефективни скоростни кутии и интелигентни амортисьори на окачването, които трябва значително да подобрят работата на следващото поколение електрически превозни средства.

И така, компанията ZF е в процес на разработка на изцяло нов двигател ZF EVSys800, който трябва да постави еталон за плътност на въртящия момент на електрически превозни средства от 70 Nm/kg, което е с 30% по-добър показател от съществуващите към днешна дата проекти.

„Този двигател е много лек (80 кг) и същевременно по-компактен, въпреки факта, че максималната му номинална мощност е 402 к.с. - казва Отмар Шарер, ръководител на електрическата мобилност в ZF.

Иновативният електродвигател има директно охлаждане с проводник, което поддържа статора хладен и използва отпадъчната топлина за захранване на термопомпата ZF TherMas. В резултат на това от фирмата производител твърдят, че EVSys800 може да работи за продължителни периоди от време при 75% от пиковата си мощност.

Друга характеристика на иновационния електрически силов тракт  на ZF, който се явява трето поколение, е новата планетарна коаксиална скоростна кутия. Според ZF тя има както мотор-редуктор, така и диференциал и също така е много тиха благодарение на оптимизираната акустика на дизайна.

ZF разработи и над нова интелигентна система за окачване, която се интегрира с електрическия мотор и неговите компоненти под контрола на централизиран софтуер, който ZF нарича Cubix  или Chassis 2.0, Това всъщност е вграден суперкомпютър с течно охлаждане, способен да извършва до 1 500 тетраоперации в секунда (TOPS), като това устройство е интегрирано в шасито.

Неговото многораменно предно окачване ZF Easy Turn, чието разработване отнема три години, разполага с уникален долен носач и шарнирен болт и е в състояние да завърти волана на повече от 80 градуса в сравнение със стандартните 45 градуса. В същото време сензорът на долната сферична "става" измерва точното отклонение на предното колело, което позволява да се записва подробна информация за пътните условия - дупки или сблъсъци с бордюри.

Според ZF в бъдеще данните за пътната настилка ще бъдат насложени върху сателитни навигационни карти чрез „облачни“ услуги, като целта е да предупреждават за неравни пътища, давайки възможност на шофьорите да изберат по-оптимален маршрут.

fallback
  • #12
    VAYK ( преди 1 година )
    немците почнаха разработките на по-чупливи ел. коли:)))) не може да не измислят и няква форма на турбото освен 100 степенен автоматик :)))))
  • #11
    Германците ( преди 1 година )
    са най-великите!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Не искат да фалират защото в бъдещето скоростни кутии няма, сега уж иновират нещо но то е нищо, това мога да кажа.
  • #9
    Лесни ( преди 1 година )
    Поредната статия изгубени в превода поне да се бяхте помъчили да го преведете правилно и логично ама толкова си можете
  • #8
    Леле , що хейт, ( преди 1 година )
    Леле що профешънали у наше село.Абе Льольовци , ако не ви аресва е у Ловеч има останки от автомобилна фабрика.Отивате и внедряване вашите инженерни решения.После - на пазара. Като нищо ще ги приключите тия невежи шваби...
  • #7
    Johnny Bravo ( преди 1 година )
    Страхотна тъпня! Набивайте още електроника в окачването и после що е скъпо.
  • #6
    Анонимен ( преди 1 година )
    Сигурен съм че "сензорът на долната сферична "става" измерва точното отклонение на предното колело, което позволява да се записва подробна информация за пътните условия" ще бъде неразделна част от цялото окачване и ако не работи колата ще влиза в авариен режим . От там ще трябва да се сменя целия компонент за скромната сума от няколко хиляди евро. Това е дребна цена за удоволствието да може да подаваме информация към интернет какви са пътните условия.
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Четох, пикова и максимална е едно и също. При номиналната може да работи през 100% от времето си. Тоест в случая номиналната мощност е 75% от максималната, което е много добър показател и говори за много добро охлаждане. При типичните електрически двигатели без течно охлаждане, номиналната мощност е само 25% а в някои случаи и само 10% от максималната/пиковата и пусковият ток е 10% по-голям от номиналния, при който двигателя може да работи 24 часа.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма няма и немските тапатси пак турнат скорустна кутия на ел двигател.Сбъркан народ
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    Е ти по надолу не чете ли?! Двигателят с максимална номинална мощност ще може да работи за продължителни периоди от време при 75% от пиковата си мощност.
fallback
Последни