fallback

Oltcit - последният "истински" Citroën

Малкият автомобил е замислен като наследник на Ami, но завършва като зле изработен модел, сглобяван в Румъния

В началото на 70-те години се появява прототип Citroën Y, предназначен да замени базирания на 2CV Citroën Ami, който датира от 1960 г., Автомобилът първоначално е разработен в сътрудничество с Fiat, като използва  новата и изключително модерна за онова време платформа на Fiat 127, включваща напречно монтиран двигател, задвижващ предните колела. Когато сътрудничеството с Fiat приключва, се налага спешно да се търси нова платформа, проектирана от Citroën. След поглъщането на Citroën от Peugeot в резултат на петролната криза през 1974 г., преименуваният на "Projet VD (Voiture Diminuée)" малък автомобил по неволя се превръща в Citroën Visa, който на споделя някои технически компоненти с Peugeot 104.

В крайна сметка, през 1981 г., оригиналният дизайн на платформата на Citroën от "Проект Y" се появява като Oltcit в Румъния, използвайки двуцилиндров боксерен двигател с кубатура 652 куб.см и базирана на Citroën GS скоростна кутия, както и опция за четирицилиндрови боксери 1129 куб. см и 1299 куб. см. Oltcit Club се продава между 1981 и 1995 г. Това за съжаление е последният модел с дизайн на Citroën преди поглъщането на Citroën от Peugeot и поставянето на началото на използването на общи платформи.

Oltcit Club се произвежда от 1981 до 1991 г. и се развива в сътрудничество между Citroën от Франция и Oltcit, съвместна компания с румънското правителство, създадена по времето на Николае Чаушеско. Той също така се продава в Западна Европа, Канада и други пазари, често наричан Citroën Axel (от юли 1984 до 1990 г.).

През 1991 г., в резултат на оттеглянето на Citroën от съвместното предприятие, името на производствената компания е променено на Automobile Craiova и производството продължава под марката Oltena.

След 1994 г. малката кола се продава под марката Rodae, когато компанията решава да влезе в партньорство с корейската компания Daewoo Heavy Industries (по-късно Daewoo Motors). Днес едновремешният завод в Крайова е изцяло модернизиран и е собственост на Ford.

Автомобилът, представен на снимките, е смятан за най-добрият в гамата Citroen Axel 12TRS, оборудван с четирицилиндров боксерен двигател с въздушно охлаждане с работен обем 1299 кубически сантиметра, който генерира 61 к.с. при 5500 оборота в минута и има максимален въртящ момент 96 Нм при 3250 оборота. Мощността се предава към предните колела чрез петстепенна механична скоростна кутия. Има дискови спирачки на предните и задните колела.

Размерите са: дължина 3720 мм, ширина 1540 мм, височина 1420 мм, междуосие 2370 мм. Теглото е 824 кг. Максималната скорост е 157 км/ч, а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 13,1 секунди. Средният разход на гориво е 7,3 литра на 100 км.

За съжаление, поради пословичните проблеми с качеството на изработката на сглобените в румънския завод автомобили, моделът никога не се превръща нито в истински пазарен успех, нито в обект с колекционерска стойност - поради простата причина, че повечето екземпляри или са изгнили, или са се разпаднали не много дълго, след като са напуснали вратите на завода в Крайова. Но въпреки всичко моделът си остава интересен както със своите боксерни двигатели с характерен звук, така и с аеродинамичните форми на каросерията и с оригиналния си интериор с характерните за марката разположени зад волана "сателити" за управление на голяма част от функциите.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Имахме Oltcit Club 12 TRS (1299 cc) като бях малък. На тази кола съм направил първите си по-сериозни шофирания, за първи път сам, без възрастен придружител, с приятели, говорителите дънят до край (доколкото си могат) аудиокасетките на баща ми с Лед Цепелин и Пинк Флойд. За мен колата беше супер и имам невероятни спомени с нея. Негативните коментари за визията са от такива, които не са карали, за да знаят истинските и достойнства!
  • #5
    До втория. ( преди 1 година )
    Ми те и новите бмв-та харчат масло
  • #4
    Ал ( преди 1 година )
    Карах служебна такава, беше страхотна!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Самара ама е пуснат много преди нея и е по оригинален дизайн на Ситроен. Последния независим (от Пежо) дизайн на Ситроен.
  • #2
    Иво ( преди 1 година )
    Бях забравил за този истински "шедьовър на румънския автопром!Комшия имаше такъв .Проблемите никога не спряха ! Комунистическо недоразумение .Уродливо и гадно тенеке с маркуч около задния капак.Халчеше масло и пушеше от чисто нов !***!
  • #1
    ниско прелитащ ( преди 1 година )
    Олтсит -сплескана отзад лада Самара ...
fallback
Последни