Много шофьори започват да се напрягат, когато поведението на техния автомобил се промени. Това важи особено за по-бюджетните автомобили с механична скоростна кутия, където трябва постоянно да работите с левия крак. За това защо съединителят внезапно започва да отделя в самия край на свободния ход на педала, ви разказваме сега.
Нека предупредим най-подозрителните, че когато се появят първите симптоми, по-добре е да не бързате и да не отивате в първия попаднал ви сервиз - там майсторите веднага ще „осъдят“ съединителя за подмяна. Обяснението обикновено е просто - силно износване. Ще ви обяснят как са износени дисковите фрикционни накладки и това води до дисбаланс в настройките на цялата система.
Въпреки това дори подмяната на съединител не винаги решава проблема. Ето защо, за да не хвърляте пари на вятъра, е по-добре да сте запознати с някои факти. Първо, важно е да разберете какъв е механизмът за освобождаване на съединителя. На устройства с т.нар. жилна система, жилото е опънато или износено. Въпреки това, ходът в много случаи може да бъде коригиран - такава операция е по силите на всеки майстор.
За да се направите това, е необходимо да се отвори капака и да се намери пръта, към който директно е прикрепено вече споменатото жило от педала на съединителя. След това, използвайки проникваща смазка, се обработват гайките, закрепващи стеблото, и след това се разхлабват.
Настройва се регулиращата гайка, така че да намали хода на съединителя. Често тази работа веднага ви позволява да приведете левия педал в обичайното му положение. Някои автомобили обаче са от типа саморегулиращи се, а има и такива, които не могат да се регулират, но при повечето такава настройка е възможна.
При добър сценарий всичко трябва да работи като часовник, съединителят става лесен и приятен за натискане. В същото време скоростният лост също трябва да се движи плавно, а самата кола да тръгне без приплъзване и притреперване.
Хидравличните конструкции изискват различен подход. Първо трябва да се уверите, че системата има необходимото ниво на течност. Течовете са неприемливи: те ще доведат до доста по-сериозни проблеми. Ще е необходима нова херетизация и обезвъздушаване, в резултат на което възелът трябва да започне отново да работи нормално.
И чак ако тези действия не помогнат, трябва да отидете при специалист, защото може да има много други причини за неизправност - от наистина нужда от замяна на съединителя, до различни грешки по време на предишни ремонти. но едно е сигурно - проблемът не може да бъде оставен така, защото ще провокира приплъзване и намаляване на тягата на двигателя.