fallback

Изненада: Dacia вече не е дори в Топ 4 в България

Skoda Octavia се изравни с Toyota Corolla при най-продаваните модели у нас

Нещо съвсем неочаквано се е случило на българския пазар на нови автомобили през юли: Dacia, която бе лидер през по-голямата част от последното десетилетие, вече дори не е в Топ 4 на най-продаваните марки. А Toyota Corolla, която доскоро изглеждаше недостижима на върха при моделите, е застигната и най-вероятно ще бъде изпреварена още през август.          Справката на Automedia.bg за новите регистрации показва не само бестселърите на пазара, но и екзотични модели като Dallara Stradale. През 2023 у нас са регистрирани две нови бройки от италианския суперавтомобил, дело на прочутия конструктор от Формула 1 Джампаоло Далара           Традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР показва, че към българския автопарк през юли са се добавили 3869 нови леки автомобила (категории M1 и N1) - с почти 650 повече, отколкото за същия месец на миналата година.       

Топ 12, модели

Skoda Octavia - 804 Toyota Corolla - 804 Dacia Sandero - 749 Toyota CH-R - 613 Citroen C3 - 498 Renault Clio - 491 Kia Sportage - 464 Dacia Duster - 463 Dacia Jogger - 424 Renault Express - 405 Hyundai Tucson - 384 VW T-Roc - 376

От началото на 2023 новите регистрации у нас са 23,947 - над 18% ръст на годишна база. Toyota си остава убедителен лидер при марките, но сега Skoda и VW излизат на втора и трета позиция, измествайки Renault и Dacia. Макар и без представителство у нас, Tesla се изкачва още една позиция нагоре и вече е на 19-о място, с почти 1% пазарен дял - повече от Honda, Mitsubishi и Subaru, взети заедно.

При най-продаваните модели вече има равенство на върха: Toyota Corolla e настигната от Skoda Octavia. Чешкият седан е и моделът с най-голям ръст на годишна база - 215%. Със скок в броя на регистрациите могат да се похвалят още Skoda Kamiq (+163%), Renault Express (+93%), Hyundai Kona (+79%), Dacia Jogger (+77%), Dacia Sandero (+68%).             Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #37
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Няма баничарка Дачия и ефекта е налице ! А за тойотката кво да кажа ?!? ми като за умрял , или добро , или нищо
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    Октавията ме разочарова - за малко повече от година каране и за малко над 20'000 км, а за Еуротек мога да кажа само лошо отношение към клиентиПървите 12 месеца бяха супер - сега вече се започна - дразнещо скърцане от предните две седалки, след последния ъпдейт на навигацията/инфо дисплея се започна ежеседмично забиване/рестартиране в движение, загубване на настройки, от скоро сутрин започна трудно да включва първа скорост - нов автомобил с такива дефекти за 15 месеца - не препоръчвам!
  • #35
    Кольо мамата ( преди 1 година )
    До 34ти коли адашче аз от голф 4 се качих на БМВ 50серия от 2000година следвай мечтите си днес Королка утре лексус
  • #34
    Кольо ( преди 1 година )
    Аз много си харесвам Королката. И с моя опит......бих я сменил само за Лексус. Освен ако не забогатея достатъчно да почна да ги сменям нови на всеки 3 години, тогава и само единствено тогава бих погледна БМВ. Имах Шкода, Рено, Кия, VW.... спрях да давам излишни пари за глупави ремонти когато си взех Хонда, след това минах на Тойота - вярно Тойотата нова, но не ми се е налагало да ходя в сервиза освен за обслужване. Ново БМВ на познат през месец в сервиза за някое дребно дефектче
  • #33
    До 31 ( преди 1 година )
    Аман от кореноплодни, които коментират собствените си дълбоки мисли, понеже ги мързи да прочетат. Кой какво е осъзнал, като Dacia има пазарен ръст спрямо миналата година? Единствената разлика е, че Докера вече се брои при Рено
  • #32
    До 31 ( преди 1 година )
    Продажбите на Дачия на общоевропейско ниво говорят точно обратното на това което пишеш :D. По-скоро баничарките на Дачия залязоха в БГ но при пътническите коли няма нищо такова Не беше ли преди Докер един от най-продаваните им модели в БГ? Освен това други марки нямат ли много обяви на под 20 хил км и под 1 година?
  • #31
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Всъщност се осъзнаха какви *** са Дачиите. Само отворете българското мобиле и ще видите колко много обяви има на Дачии на по 10-20к км и на няма и година. Купуваш, караш, осъзнаваш, че си се пре*бал и продаваш на загуба. Още година-две и хората съвсем ще спрат да ги купуват - хем ще имат повече пари за нещо по-читаво, хем ще са си изпатили. А VW Group в момента берат плодовете на труда си. Изчистиха всички проблеми по ск. кутии и ДВГ и продават на поразия последните поколения (Gen 3).
  • #30
    Ккк ( преди 1 година )
    Хахаха нормално започнаха да пристигат поръчките най-накрая! Има хора чакат короли от година и половина дачия забавят в момента от 6 на 10 месеца доставките затова нямат регистрации.
  • #29
    До деди ( преди 1 година )
    То ако ти не си поръчаш баклюка шкода дизел кой друг
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    Значи не знаеш, Но въпреки това даваш категорично мнение. Да ти задам въпроса по друг начин. Един румънец може ли да си получи новата Тесла в Румъния?
fallback
Последни