Lancia Trevi прави своя световен дебют на автомобилното изложение в Торино през май 1980 г. и на практика представлява Beta Berlina с класическа задна част. Името на модела произлиза от италианското "Tre Volumi" (три обема).
Една от най-интересните отличителни черти на Trevi е таблото, което е почти аналогично с това на последната серия Berlina. Въпросното екстравагантно табло е проектирано от Марио и Дарио Белини. Сложният дизайн включва множество функционални елементи на съвсем ограничена площ.
Предизвикателство, с което се налага да се справят дизайнерите де факто е повече от функционален, отколкото от чисто естетически характер. Резултатът е повърхност с множество вдлъбнатини, където са разположени различните елементи, а формата на таблото неслучайно е оприличавана на "швейцарско сирене".
Първоначално Trevi се предлага с два двигателя с работен обем 1600 и 2000 куб. см, и двата оборудвани с карбуратори Weber или Solex. През 1981 г. електронното запалване на Bosch става налично за моделите 2000IE. Петстепенната скоростна кутия е стандартна за всички версии на Trevi.
Колата на снимките е Trevi VX (Volumex) - последната версия на Trevi, представена през 1982 г. на автомобилното изложение в Торино. Снабден с двуструен механичен компресор (и карбуратори, вместо очакваното впръскване на гориво), този четирицилиндров 1995-кубиков двигател генерира 135 конски сили и 206 Нм при 3000 оборота в минута. Автомобилът е снабден с дискови спирачки на всички колела. Стандартният размер на гумите е 185/65 R 14.
Размерите са: дължина 4355 мм, ширина 1706 мм, височина 1400 мм, междуосие 2540 мм. Теглото е 975 кг. Максималната скорост е 190 км/ч, времето за спринта от 0 до 100 км/ч е 9,6 секунди. Средният разход на гориво е 10,3 литра на 100 км.