fallback

Как да разберем, че е време да сменим гумички на клапаните

За да се определи този проблем, е важно поне частично да се разберат процесите, протичащи в двигателя

Всеки от тези петте симптома, може да бъде доста ясен признак, че уплътненията на клапаните най-вероятно са за смяна. Траябва да имате предвид, че те могат да означават и други неизправности в двигателя. Въпреки това, е добре да ги знаете и да ги имате предвид. Ето и ко и са те.

За да се предотврати проникването на моторно масло от зоната на коляновия вал в горивните камери, умни хора са измислили тези специални уплътнения на клапаните. Шофьорите обикновено ги наричат гумички на клапаните. Накратко, причината за тяхното съществуване е проста. Гумичката на клапана осигурява уплътнение в местата, където клапаните на газоразпределителния механизъм пасват към собствените си направляващи втулки.

Докато се движат, тези компактни маслени уплътнения „облизват“ маслото, предотвратявайки смесването на смазка и гориво. Тези уплътнения представляват втулки, изработени от плътна гума с твърда метална основа и пружина, която притиска уплътнителния ръб на гумичката към стеблото на клапана.

От големи натоварвания и високи температури, уплътненията на клапаните се износват, губят формата и еластичността си. И тогава, при всмукателен клапан, те започват да предават двигателно масло в горивната камера, където маслото изгаря заедно с горивото, превръщайки кухината на цилиндъра в локомотивна пещ, а буталото - почернява от сажди.

Под въздействието на отработените газове маслото може и да изгаря, но вече в горната част на клапана, тоест над него. Тогава на самия клапан се образуват сажди, които с течение на времето няма да му позволят да се върне напълно на мястото си - или с други думи херметичността на горивната камера е нарушена.

За да се определи неизправността, е важно поне частично да се разберат процесите, протичащи в двигателя. Ако маслото изгори над изпускателния клапан, въглеродните отлагания бързо ще довършат частите на клапана и главата. Но когато маслото вече гори в горивната камера заедно с горивото, въглеродните отлагания се образуват по стените на цилиндъра и горната равнина на буталото. Резултатът е повишено износване на двигателя и намаляване на неговата ефективност. Как се изразява това на практика?

Основният признък е в повишен разход на масло. Рано е за паника, това не е причина за "основен ремонт". Също така трябва да се уверите, че причината е в гумичките, а не в групата цилиндър-бутало. Поставянето на диагноза е доста лесно. Един от начините: оставете двигателя да работи на празен ход за няколко минути и след това рязко натиснете педала на газта до пода.

Ако по време на работа на "празни" обороти маслото не се задържа и прониква в горивната камера, тогава рязкото подаване на газ ще доведе до изгарянето му. В същото време можете да наблюдавате как облаче сив дим ще излети от ауспуха. И ако, връщайки се към „празен ход“, димът изчезне, тогава гумичките са за смяна.

fallback
  • #6
    Какво да се прави ( преди 1 година )
    Абе като запуши бяло понякога се оказва, че си за основен ремонт.. Случвало ми се е. Но пък после колата е като нова.
  • #5
    68-я ( преди 1 година )
    На автора на таз смешна статия, една гумичка на клапан и клапана в ауспуха му.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    моят 5.6 v8 гори масло по този начин и трябва да му сменям гумичките значи...все пак сана 40 години вече
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Автора е излязъл от кома, в която е изпаднал преди половин век и бръщолеви никому ненужни днес неща.
  • #2
    Марин Пелов ( преди 1 година )
    Що ни занимавате с глупости?! Кой сменя гумички на клапани?! Съвременните двигатели издържат без проблем 300-400хил км, че и повече, и за това време колата вече се е изплатила, опичане гумички на клапани често означава частичен прегрев на двигателя, ставайки твърди те дори износват и стеблото на клапана, и дори и да вземете нови клапани, те трябва пък от своя страна да се напаснат къмто леглата си, вместо да се занимавате с глупости и да си харчите парите спестете ги по-добре за по-нова кола...
  • #1
    Реално ( преди 1 година )
    Колкото и да ги "облизват", масло винаги влиза в горивната камера. Вижте форсирането на нови ламбота и ферарита, особено на драг - винаги изпушват синьо. Просто така са нещата - допотопна техника от Викторианската епоха.
fallback
Последни