fallback

Защо някои шофьори пробиват капачката на резервоара?

Вижте дали си струва да вземете бормашината, за да разрешите проблем с двигателя

При някои употребявани автомобили можете да видите доста странни неща. Едно такова е малък отвор в пластмасовата капачка на резервоара за гориво. На въпроса защо собственикът е направил това, човекът започва да казва, че преди това е имал доста сериозни неизправности по колата. За това какви са тези проблеми и дали си струва да вземете бормашината - ви разказваме сега.

Симптомите на предстояща повреда са до болка познати - загуба на мощност на двигателя и нестабилната му работа на празен ход. Това е особено актуално в горещините. Обикновено това се случва поради различни неизправности на адсорбера. Писали сме за него повече от веднъж , така че няма да се спираме подробно на това устройство. Припомняме само, че основната задача на системата е да улавя изпаренията на горивото, които излизат от резервоара.

Когато двигателят работи, те се изпращат към системата за впръскване. И една част влиза в цевта с активен въглен, където се неутрализира. Специален клапан е отговорен за отстраняването на същите тези пари. Ако той обаче се развали, оборотите на празен ход на двигателя започват да се променят.

Парите няма къде да отидат и започват постепенно да пълнят резервоара за гориво. Първото "обаждане" е съскащ звук при отвиване на капака. Това означава, че вентилът е заседнал в затворено положение. Но все още не е толкова страшно.

Много по-лошо е, ако се развали в отворено положение. В този случай се оказва, че голямо количество пара влиза във всмукателния колектор, образувайки там твърде богата смес. В резултат на това при стартиране на двигателя е нужно много въртене на стартера. 

Някои шофьори смятат, че има само един проблем и той е от клапана. Следователно, след разрушаването му, частта просто се демонтира. Като, отсега нататък нищо със сигурност няма да се счупи. В този случай обаче самият резервоар се пълни с изпарения на гориво, защото те просто няма къде да отидат. За да предотвратят това "подуване", някои майстори вземат тънко свредло и пробиват с него капачката на резервоара за бензин.

Изглежда, че проблемът е решен. Всъщност поведението на колата сега не предизвиква оплаквания, но пък в салона ще се появи остра миризма на бензин. Затова силно не препоръчваме да се занимавате с такава „настройка“. По-добре е да закупите нов клапан от магазина. 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Вчера получих Г класа Амг за 200 000 евро. Взимам бормашината и пробивам капачката, че се не трае
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    загледах се във снимката тя дрелката е по скъпа от колата клапан за 200 лв ще и слага
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Обзалагам се, че човека държащ дрелката на първата снимка е с ватенка:)))
  • #6
    Сериозно? ( преди 9 месеца )
    Думата "адсорбера" е показателна за цялостното "качество" на "статията"... Кога ще започнете да пишете истински стойностни материали???
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Нормално е да се правят подобни упражнения върху автомобил, който е на доизживяване,
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    кога си купувал клапан че струва образно стинки има клапани и по 100 - 200 лв
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Айде стига бре, този клапан струва образно стотинки и се сменява за нула време. Бормашини...гл0пости
  • #2
    Танко ( преди 9 месеца )
    Показателна е и за качеството на колата-Лада Самара 2108.
  • #1
    Скъсани боксерки ( преди 9 месеца )
    Още първата снимка е показателна за качеството и актуалността на статията! Но комънт!......
fallback
Последни