fallback

Peugeot показа за първи път новото 3008

Кросоувърът сменя платформата и ще изглежда много различно

Марката Peugeot, която е част от Stellantis Corporation, продължава да подгрява публиката преди предстоящия есенен дебют на третото поколение на кросоувъра 3008. Моделът ще промени формата си и ще бъде изграден на новата електрическа платформа STLA Medium.

По-рано тази година Peugeot обяви, че новият 3008 ще бъде първият сериен автомобил на Stellaantis на модулната архитектура STLA Medium, представена през 2021 г. заедно с три други нови платформи - STLA Small, STLA Large и STLA Frame. Премиера на кросоувъра ще се състои през септември, като официалното му име ще бъде Peugeot E-3008, тъй като новата архитектура означава изцяло електрическо задвижване.

Засега все още не се разкрива дали Peugeot 3008 ще получи версии с ДВГ или поне хибридни агрегати. По начало платформите STLA са разработени за електрически превозни средства, но на теория нищо не пречи старата платформа EMP2 да бъде използвана за версии с двигатели с вътрешно горене.

Интериорът на новата генерация на 3008 беше разсекретен още през лятото, като тогава видяхме преден панел с 21-инчово панорамно табло. Сега компанията-производител показа и първи изображения на екстериора, от които става ясно, че моделът ще получи сериозни промени в дизайн, като ще се превърне в крос-купе или по-скоро крос-лифтбек/фастбек с наклонена задна част.

Що се касае до оптиката, новото Peugeot 3008 не обещава изненади, тъй като тя е в духа на новите водели модели на марката. Профилът обаче показва доста голям преден надвес, който е напълно незадължителен за електрически автомобил. За колелата са предвидени цветни вложки.

Все още няма ясно за техническите характеристики на модела, но за тях може да се съди по данните, които Stellantis разкрива за платформата STLA Medium.Тя има 400-волтова архитектура и е предназначена за модели от клас C и D с междуосие от 2700 до 2900 мм и обща дължина 4,3 до 4,9 м. Максималният капацитет на батерията е 98 кВт/ч, а максималният пробег с едно зареждане ще надхвърли 700 км по цикъла WLTP.

На платформата STLA Medium може да бъдат изградени модели с предно задвижване с един двигател или със задвижване на всички колела. Максималната мощност на всеки електромотор може да варира в диапазона от 217,5 до 387,5 к.с. .

fallback
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    Не схвянахте вече 5 поколения че малкия волан позволява да виждаш таблото без кръга д ти пречи
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    тези дисплеи да ги качат на мястото на сенниците и някой да каже каква функция имат за един приател питам
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Как ще е голям предния надвес, бе, Захарче, като това е минималното постижимо заради изискванията за безопасност? Хайде покажи ми една кола, хомологирана за движение по европейските пътища, с по-малък?
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Това което стърчи над волана както и самият волан не ми допадат, дори не са опции и като цяло това е доста спорно решение, а и ако кажат цени ще разберете защо вече никой не иска да купува електромобили различни от Model Y освен премиумите.
  • #3
    дo VAYK ( преди 1 година )
    Това е максималния капацитет който може да поеме платформата. На 5008 GT за 150к лв може и да я видим. Но на 3008 едва ли.
  • #2
    VAYK ( преди 1 година )
    98kw e много ! Адски много за средния клас! Нещо пак французите не са преценили:)))
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    ".. Peugeot E-3008, тъй като новата архитектура означава изцяло електрическо задвижване.Засега все още не се разкрива дали Peugeot 3008 ще получи версии с ДВГ или поне хибридни агрегати.." за пореден път всеки коментар е излишен...
fallback
Последни