Марката Peugeot, която е част от Stellantis Corporation, продължава да подгрява публиката преди предстоящия есенен дебют на третото поколение на кросоувъра 3008. Моделът ще промени формата си и ще бъде изграден на новата електрическа платформа STLA Medium.
По-рано тази година Peugeot обяви, че новият 3008 ще бъде първият сериен автомобил на Stellaantis на модулната архитектура STLA Medium, представена през 2021 г. заедно с три други нови платформи - STLA Small, STLA Large и STLA Frame. Премиера на кросоувъра ще се състои през септември, като официалното му име ще бъде Peugeot E-3008, тъй като новата архитектура означава изцяло електрическо задвижване.
Засега все още не се разкрива дали Peugeot 3008 ще получи версии с ДВГ или поне хибридни агрегати. По начало платформите STLA са разработени за електрически превозни средства, но на теория нищо не пречи старата платформа EMP2 да бъде използвана за версии с двигатели с вътрешно горене.
Интериорът на новата генерация на 3008 беше разсекретен още през лятото, като тогава видяхме преден панел с 21-инчово панорамно табло. Сега компанията-производител показа и първи изображения на екстериора, от които става ясно, че моделът ще получи сериозни промени в дизайн, като ще се превърне в крос-купе или по-скоро крос-лифтбек/фастбек с наклонена задна част.
Що се касае до оптиката, новото Peugeot 3008 не обещава изненади, тъй като тя е в духа на новите водели модели на марката. Профилът обаче показва доста голям преден надвес, който е напълно незадължителен за електрически автомобил. За колелата са предвидени цветни вложки.
Все още няма ясно за техническите характеристики на модела, но за тях може да се съди по данните, които Stellantis разкрива за платформата STLA Medium.Тя има 400-волтова архитектура и е предназначена за модели от клас C и D с междуосие от 2700 до 2900 мм и обща дължина 4,3 до 4,9 м. Максималният капацитет на батерията е 98 кВт/ч, а максималният пробег с едно зареждане ще надхвърли 700 км по цикъла WLTP.
На платформата STLA Medium може да бъдат изградени модели с предно задвижване с един двигател или със задвижване на всички колела. Максималната мощност на всеки електромотор може да варира в диапазона от 217,5 до 387,5 к.с. .