fallback

Renault и Geely стартират съвместно производство на двигатели

Клиенти на новото предприятие ще бъдат Volvo, Nissan и Mitsubishi

Френската Renault Group и китайският холдинг Geely подписаха споразумение за създаване на глобално съвместно предприятие за производство на двигатели с вътрешно горене, хибридни задвижващи системи и трансмисии за тях. Това съвместно предприятие ще включва 17 фабрики, разположени на три континента, 5 изследователски центъра и 19 000 служители на двете компании. На теория новото съвместно предприятие може да завладее 80% от световния пазар за двигатели с вътрешно горене и хибридни системи.

Създаването на проекта с Geely беше обявено миналия ноември като част от представянето на актуализиран план за развитие на Renault Group, но тогава това беше само меморандум за бъдещи намерения, а сега е подписано обвързващо споразумение, т.е. съвместното предприятие де факто стартира, въпреки че официалното приключване на сделката трябва да стане преди края на тази година.

По-рано Renault и Geely наричаха своето съвместно „Проект Horse“, но това име не се използва в последното съобщение до медиите. Не се посочва и как ще се казва съвместното предприятие. Предполага се, че двата производителя ще имат равен дял в него 50/50, но не се изключва и участието на трети играч, който да дойде от Саудитска Арабия. Това е националната петролна компания Saudi Aramco, чийто дял в новото съвместно предприятие , според агенция Reuters, може да бъде 20%.

В същото време Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, който в момента е в процес на преструктуриране, официално не участва в съвместното предприятие на Renault и Geely, но Nissan и Mitsubishi ще закупят задвижващи системи, които се произвеждат в него. На свой ред Geely обяви клиенти си, като сред тях са шведската компания Volvo и малайзийската Proton (и двете са собственост на китайския концерн).

Общата инвестиция в новото съвместно предприятие ще бъде около 7 млрд. евро. При разработването на нови двигатели с вътрешно горене компаниите ще обърнат особено внимание на адаптирането им за работа със синтетично гориво и водород. Ще има и центрове, които ще контролират разработките и производството на нови продукти, като на първо време те ще бъдат разположени в Китай и в Мадрид (Испания). По-късно обаче ще бъде създаден единен щаб във Великобритания.

На подписването на сделката присъстваха изпълнителният директор на Renault Group - Лука де Мео и председателят на борда на директорите на Geely Holding Group - Ерик Лий. Любопитно е, че преди няколко дни председателят на борда на директорите на Renault Group - Жан-Доминик Сенар в интервю за Reuters нападна китайските компании заради агресивната експанзия на европейския пазар на електрически превозни средства, съчетана с ограничението на Китай за доставките на галий и германий, необходими за производството на компоненти за електрически превозни средства. Китай е световен лидер в доставките на тези метали, а конкретно при галия той контролира 94% от пазара.

Така се оказва, че ако Renault и Geely са намерили общ език по отношение на двигателите с вътрешно горене и хибридите, като градят дългосрочни планове за развитието на това сътрудничество, то в сегмента на електрическите автомобили те са сериозни конкуренти. Припомняме, че наскоро марката Alpine, която е част от Renault Group, и британската марка Lotus, контролирана от холдинга Geely, обявиха прекратяването на съвместната разработка на нови електрически спортни автомобили.

fallback
  • #5
    Няма лошо, но ( преди 1 година )
    Като прочетох заглавието и ми стана смешно. Мнението ми за Geely е по-добро от това за рено.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    само че при тръковете при автомобилите беше катастрофа
  • #3
    Achtung ( преди 1 година )
    Рено и Волво винаги са си партнирали успешно.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви двигатели, нали ги забраняват, тези не са в час.
  • #1
    Значи ( преди 1 година )
    Renault приключват с Ниссан
fallback
Последни