Младостта не е порок. Доказаха го 12 стажанти на Audi, които се включиха в 6-месечната кампания по случай 150 годишнината на град Некарзулм, където е един от заводите на компания. Чираците си избраха мисия - да електрифицират един NSU Prinz 4 от 1971 г. Този модел се е произвеждал в завода между 1961 и 1973 г.
Резултатът изглежда грандиозно - ЕР4. Буквата Е идва от електричество, а Р4 от Prinz 4. Използваният за основа модел е спрян от движение преди десетилетия, но младите инженери му вдъхнаха нов живот.
Оригинално в задната част на автомобила стои 2-цилиндров бензинов двигател с 30 к.с. На негово място стажантите монтираха електромотор с мощност 236, който идва от Audi e-tron от 2020 г. Захранването обаче не е от батерия на електрически автомобил, а от много малка батерия на plug-in хибрид - от Audi Q7 TFSI e quattro.
Ограниченото пространство в NSU Prinz се оказва проблем. Автомобилът е дълъг само 3,44 метра и това пречи на инсталиране на голяма батерия. Но бъдещите инженери в Audi намериха решение - батерията отиде под предния капак, където оригинално е резервоарът за гориво.
Охлаждащият въздух влиза през долната част на колата и излиза през голям отвор в предния капак. Задната врата може да бъде прикрепена в полуотворено положение, както при историческите състезателни автомобили, базирани на NSU Prinz.
Големият скок в мощността изисква сериозни технически промени. Долната част на конструкцията идва от Audi A1, а каросерията запазва характерната линия на рамото и покрива. Тялото е значително разширено от мускулести калници, а широките гуми осигуряват добро сцепление. Има и жълто задно крило, което обаче не е прикрепено към външната обшивка, както обикновено, а към клетката за безопасност. Следователно опорите му минават през задното стъкло. Защитната клетка, боядисана в същия цвят, съответства на жълтия заден спойлер.
EP4 носи цветовете на Audi Suzuka Grey и Brilliant Black, а юбилейният надпис „150" е поставен отстрани. Пътниците седят на седалки Recaro.