fallback

Възроденото Renault 5 вече е готово за производство

Френската компания показа завършени прототипи на електрическия хечбек

Електрическата ретро-мечта придобива все по-конкретни форми: - Renault се подготвя за серийно производство на възроденото Renault 5 и показа нови снимки на завършени прототипи на модела. По тях има малко камуфлаж, но може ясно да се види как ще изглежда електрическият хечбек, който ще излезе догодина.

По отношение на размерите новата „петица“ се нарежда малко над Zoe. Ако се вгледате внимателно, вече можете да видите тесния надпис „Renault“ върху лента плюс числото 5 отзад. Серийният модел ще получи нормални външни огледала и дръжки на вратите. При задните врати те са скрити, подобно на Clio и Zoe.

Задната част на Renault 5 напомня на легендарното R5 Turbo от 1984 г. Неговото място ще бъде заета от вариант Alpine, който вече беше представен като концепция с името A290_β. До момента вече са произведени общо 60 прототипа на електрическия хечбек, които се тестват по пътищата на Европа за последни настройки преди официална премиера.

Френският производител разкри и техническа информация за модела. Той е изграден на новата платформа CMF-B-EV. CMF означава Common Modular Family, B се отнася за сегмента на малките автомобили и EV - за електрически превозни средства. Според Renault това е „изцяло електрическа платформа“, която трябва да стане „най-конкурентоспособната в своя сегмент", като получава 70% от детайлите на архитектурата CMF-B, използвана за автомобили с ДВГ – основно Clio и Captur.

В сравнение с платформата на Renault Zoe, CMF-B EV намалява производствените разходи с 30%, като следата и междуосието могат да се адаптират към различни типове каросерия. Оптимизираното шаси има сложна многораменна задна ос, която иначе се използва само в по-високите сегменти. Това трябва да направи колата особено забавна за шофиране. Подобно на Zoe, електрическото R5 е със задвижване на предните колела.

Новата батерия, която ще бъде използвана от Renault, вече не се състои от 12 модула, както е при Zoe, а само от четири големи модула. Това опростява архитектурата и намалява теглото с 15 кг в сравнение с батерията на Zoe. Освен това батерията предлага повече капацитет за съхранение в по-малък обем, като в същото време осигурява по-висока твърдост и по-добра стабилност.

Новото Renault 5 ще се появи на пазара догодина, като цените му ще стартират от малко над 25 000 евро. В момента ново Zoe струва с около 10 000 евро повече, а E-Twingo се продава за 28 000 евро. Премиерата на модела ще се състои през септември.

fallback
  • #6
    Неразбирач ( преди 1 година )
    Изглежда брутално,лошото според мен е,че може да е малко по-голямо...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Мегана е по готин хеч
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Гоуф ама хубав
  • #3
    Перничанин ( преди 1 година )
    егати и и готинио ГоУф
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички взеха да анонсират електроколи по 25 000 евро, но мисля, че е поредната партенка при положение, че пикливата Дачия спринг, която се произвежда в Китай е горе-долу толкова.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Би било интересно ако го продават с този камуфлаж. Много по осемдесетарски футуристично.
fallback
Последни