fallback

Тест на писта откри странен проблем със Subaru BRZ и Toyota GR86

При десни завои налягането на маслото в двигателя рязко спада (ВИДЕО)

Настоящите Subaru BRZ и Toyota GR86 се появиха на сцената през 2021 г. Двете японски спорни коли поучиха по-голям и по-мощен двигател в сравнение с предшествениците си – 2,4-литров „боксер“ с 4 цилиндъра, който е разработка на Subaru.

Напоследък оплакванията на собственици от мотора зачестиха и това накара един от тях да се опита да открие проблема. Той се казва Брайън и притежава BRZ от 2022 г., което тества заедно с Toyota GR86 (също 2022 г.) на писта, като качи видео в YouTube-канала си 900BRZ.

По време на изпитанието двете коли бяха карани от четирима души с различни нива на умения зад волана. Автомобилите са оборудвани с два сензора за налягане на маслото, свързани с персонализиран софтуерен пакет за регистриране на данни. Те отчитат налягането на маслото в двигателя в реално време, докато колата е на пистата.

Що се отнася до самите автомобили - както Toyota, така и Subaru, са с уми GT Radial SX2 и стандартни окачвания . Двигателите също са стокови, като имат маслени охладители на Jackson Racing. И двете коли са с маслени филтри OEM и работят с масло Motul 8100 5W30.

Видеото дава подробности от тестовете,като резултатите показват значително по-ниско налягане на маслото в двигателя по време на високоскоростни десни завои. Докато налягането обикновено остава около 60 psi на правите и при леви завои, данните показват спадове под 30 psi при завиване надясно. В един момент данните показват, че налягането на маслото пада до 20 psi при Toyota GR86.

Според авторите на клипа, спадът на налягането може да е достатъчен, за да причини повреда на лагера. В същото време обаче този проблем не е свързан с друг – попадането на термоустойчив силикон RTV в масления съд, който също е сочен като евентуална причина за повреда на двигателя на японските автомобили.

Американски медии се свързаха с Toyota и Subaru относно видеото, като поискаха коментар относно видеото. От Toyota обещаха да проучат въпроса, а от Subaru все още няма отговор, но явно историята ще има развитие.

fallback
  • #6
    До #4 ( преди 1 година )
    Достатъчно серийни автомобили движат на Nordschleife и останалите писти. Нали не мислиш, че всички са със силов тунинг? Просто инженерите на Субару са проспали нещо...Боксера на Субару, няма нищо общо с този но Порше...
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Тоест да приемем че сме платили двойно повече за спортен цивилен автомобил, но получаваме нещо подобно на фалшиви четири ауспуха, които не вършат абсолютно никаква работа, а са залъгалки за балами?
  • #4
    Пропов ( преди 1 година )
    Супра е с двигател БМВ, не тази. А според мен юркането на писта не е за цивилни заводски коли. Пък било то и спортни. Това е претоварване на макс и то продължително. Защо мислите един състезателен автомобил струва поне 2 пъти повече от базовият цивилен. Най малко колата трябва да е пипната и доработена от специалисти. Дет му викат силов тунинг. Така че стандартен автомобил е за стандартна употреба. За това е сметнат, за това е продаден, това покрива и гаранцията.
  • #3
    Аз ( преди 1 година )
    Не бяха ли Бмв двигатели в туй чудо?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Е най-хубавата част от това е, че щом си карал в автомобил toyota на писта значи ти отпада гаранцията и дори да ти се прецака мотора си е за твоя сметка!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е възможно. Toyota продава най-качествените автомобили в света и с години нямат проблеми, за разлика от електромобилите които само след 300 000 км на писта трябва да им смениш батерията!
fallback
Последни