fallback

Eдно от 999: тестваме най-рядкото MINI

Cooper SE Convertible e eдинственият електрически кабриолет в света - и цената му ще ви смае (ВИДЕО)

На пръв поглед ще ви се стори много познато: доброто старо MINI, само че без покрив. Но всъщност това е уникален автомобил: единственият електрически кабриолет, който съществува в момента на планетата. И освен това е много рядка кола, защото MINI ще произведе само 999 бройки от нея.        

        Всъщност този автомобил - MINI Cooper SE Convertible - дори не трябваше да съществува. Той бе показан за пръв път миналото лято, но само като концептуален модел, който да очертае бъдещото електрическо развитие на марката. Прототипът обаче толкова се хареса и компанията получи толкова запитвания за него, че реши все пак да го създаде като лимитирана серия.                     Кабриолетът е холандско производство, на завода на VDL в град Борн, и ползва същата платформа и задвижване като стандартното SE. Което, донякъде изненадващо, се оказа ключовият модел на MINI в последните години и в Европа, и в България.

Може да не ми повярвате, но през миналата година обикновеното електрическо MINI Cooper SE беше най-продаваният модел на компанията изобщо. Въпреки относително малката си батерия, и въпреки скромния обхват от около 220 километра с едно зареждане. А сега създателите на онази кола са я направили още малко по-непрактична: намалили са допълнително обхвата, и са махнали покрива.                        Както споменахме, кабриолетът ползва същия електромотор като електрическия хечбек - с мощност 184 коня и задвижване на предните колела. Идентична е и батерията, с използваем капацитет 29 киловатчаса. Но механизмът на сгъваемия покрив и допълнителните подсилващи шасито елементи добавят немалко килограми тук. И съответно обхватът с едно зареждане пада до 201 километра по цикъла WLTP. Хубавото е, че на тези 201 километра може да се разчита, защото, за разлика от повечето си конкуренти, групата BMW предпочита да е консервативна с оценките си за пробега.                     Големият въпрос е дали това се усеща като "истинско" MINI. Правилният отговор е "не".  Но, в интерес на истината, още откакто BMW пое тази марка, някогашното чувство не съществува. Просто защото германците направиха този автомобил много по-мощен, много по-стабилен, много по-луксозен, и в резултат на всичко това - много по-тежък. Даже обикновеното бензиново MINI в момента е два пъти по-тежко от колата, с която някога Пади Хопкърк спечели рали "Монте Карло".          Покойният Пади Хопкърк с автомобила, с който спечели рали Монте Карло през 1964. Класическото Mini обаче, колкото и да е обичано, бе евтин, непретенциозен автомобил за ниските пазарни сегменти. BMW превърна марката в нещо съвсем различно             При електрическия кабриолет теглото е даже над два и половина пъти по-голямо от това на легендарния прародител - цели 1470 килограма без шофьора. Но пък, от друга страна, конските сили са почти три пъти повече.     

MINI Cooper SE Convertible

184 к.с. максимална мощност

269 Нм максимален въртящ момент

8.2 секунди 0-100 км/ч

28.9 кВтч капацитет на батерията

Все пак осигуряването на достатъчен обхват налага някои ограничения. Максималната скорост е лимитирана на 150 километра в час. Ускорението от място до 100 км/ч отнема над 8 секунди. Тази кола определено не се усеща като победител в рали Монте Карло.

Това обаче не означава, че ще усеща зле. Незабавният въртящ момент на електромотора го прави много по-пъргаво от всяко друго MINI. А теглото и максимално изнесените към края на колата колела направо го залепят за асфалта.                       Освен това 1470 килограма не е чак толкова много за съвременен автомобил, който има няколко дузини системи за безопасност, хедъп дисплей, мултимедия с голям екран, отопление на седалките и още една купчина глезотии. И изобщо, ама изобщо не е много за електрически съвремен автомобил.

Оплаках ви се от теглото на тази кола, но всъщност, в особения свят на електромобилите, това е едно от най-фините момчета. Можем да го познаем и по разхода.                   С доста настъпване на газта по планинските пътчета в северната част на Майорка, разходът ни до момента е малко под 15 киловатчаса за 100 километра - даже по-ниско от официално обявените 17 киловатчаса. До момента сме постигали подобен показател само с един електрически модел - Dacia Spring. Но разликата в преживяването между нея и това MINI е точно като разликата между румънски морски курорт и Майорка.                     Фактът, че обикновеното електрическо SE e най-продаваният модел на MINI, изобщо не трябва да ви учудва. Това е автомобил, за който малката батерия не е недостатък, а предимство. Така или иначе, MINI обикновено е втори автомобил в семейството. От него не се очакват трансконтинентални преходи. В същото време скромната батерия понижава теглото, запазва динамиката, намалява разхода и позволява доста бързо зареждане.                    На бавна и щадяща батерията 11-киловатова станция можете да попълните заряда от 0 до 80 процента само за два часа и половина. На 50-киловатова станция отнема половин час.

Обикновеното електрическо MINI има и още едно предимство, и това, колкото и да не ви се вярва, е цената. Стандартното SE не е чак толкова по-скъпо от бензиновия Cooper S - и е даже по-евтино от електрически конкуренти на масови марки като Hyundai, Renault или Opel. Няма спор, че едно MINI дава несравнимо по-премиум усещане от тях.                    Не забравяйте обаче, че това тук не е стандартното SE. Кабриолетите винаги са по-скъпи от обикновените модели - а тук се добавя и ефектът от лимитираната серия. Това качва цената до шокиращите 118 350 лева с ДДС.                    Това е много за един непрактичен малък автомобил, няма спор. Но е напълно адекватно, ако целта ви е да се отличите някак от останалите осем милиарда човека на планетата. Техническата сърцевина на кабриото е същата като на обикновеното SE. Но външният му вид е уникален: като се започне от специалните цветове White Silver и Enigmatic Black, мине се през бронзовите дръжки на вратите и рамки на светлините, през черното лого и през специалните 17-цолови джанти, изработени от рециклиран алуминий. Накратко, това е повече елегантен моден аксесоар, отколкото превозно средство, и затова охотно ще му простите едва 160-литровия багажник. Освен това за момента е единственият ви шанс за електрически кабриолет.                     Вярно, че наесен идва новото поколение на MINI - чисто електрическо, с доста по-голям обхват, по-голяма батерия. И най-вероятно то ще си има собствен кабрио модел. Но все още никой не го е потвърдил. Засега това остава единственият ви избор, ако искате електрическа кола и свалящ се покрив.         Още снимки от теста на MINI Cooper SE Convertible - в ГАЛЕРИЯТА:

        

 

fallback
  • #3
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Аз пък като видя къвто и да е СУВ на пътя, особено в града изпитвам единствено съжеление. Колко хора са жертва на свойте комплекси.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Като видя мъж в Г-клас, и ми става ясно колко близко е той до жената по полови признаци
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    като видя мъж в мини или нещо от сорта на микра и ми става едно такова необяснимо като да видяр жена да управлява Г клас
fallback
Последни