fallback

Италианци превърнаха Mazda MX-5 в двуместен спийдстър

Gorgona Cars NM+ е с двигател от друг модел на японците с мощност 220 к.с.

Италианската бутикова компания Gorgona Cars представи на изложението MiMo в Милано модела NM+ - двуместен автомобил, базиран на първата серия на Mazda MX-5, но модифициран и оборудван с двигател Skyactiv-G с мощност 220 к.с. на най-новия MX-5.

 

 

Базираната в Рим компания Gorgona Cars е основана от автомобилния инженер Дейвид Галиано и автомобилния журналист Омар Абу-Ейде, които имат визията да подобрят първото поколение MX-5, като същевременно запазват основната му философия.

През септември Gorgona Cars представи концептуалния Barchetta Naked Monoposto (NM), построен на базата на първото поколение Mazda MX-5. Така компанията продължава идеите на Miata M Speedster (1995) и Miata Mono-Posto (2000). Външно спортната кола прилича на състезателни скоростни автомобили от средата на миналия век.

 

 

Gorgona Cars NM+ (+ показва двуместното купе) е еволюция на концепцията Naked Monoposto и е лишена от каквото и да е защитно стъкло, като е вдъхновена от историческите италиански състезателни коли.

Идеята е да се започне лимитирано производство на този автомобил, който е по-скоро предназначен за тесен кръг любители на открити коли, които обичат да пътуват „потопени във вятъра“ и без предпазно предно стъкло, като на мотоциклет.

 

 

Под трансформираната каросерия на първото поколение Mazda MX-5 (серия NA) е двигателят 2.0 Skyactiv на най-новата MX-5 (серия ND). Приликите с Naked Monoposto могат да се видят и в дизайна, без да се забравя вкуса на 90-те години, придаден от прибиращите се фарове.

Стилът на спийдстъра Gorgona Cars NM+ се отличава с пълен редизайн, предефиниране и олекотяване на каросерията, която се характеризира с капак на купето, предните обтекатели и аеродинамичните издатини зад седалките, изработени от въглеродни влакна. Всички оригинални хромирани детайли са боядисани в черно, както и 15-инчовите джанти Enkei RPF1, оборудвани с гуми Yokohama A052 с размер 205/55.

 

 

Разделението между седалките на водача и пътника може да се персонализира, а предната част може да побере и аеродинамичен екран, който действа като малко предно стъкло при поискване. Вратите, поради повдигнатия праг, са по-малки, докато предпазните ролбари, поставени под задните гърбици, са свързани със заварени пръти под дъното на автомобила и други подсилвания отпред и отзад.

За проектирането на новите надстройки на NM+, Gorgona Cars се възползва от сътрудничеството на някои специализирани компании от Торино като Speed за дизайн и инженеринг, Huron за CNC фрезоване и 3D печат и Jm за части от композитни материали. Изскачащите фарове използват оригиналния механизъм, но имат LED светлини.

Skyactiv-G е 2-литров атмосферен 4-цилиндров двигател на настоящата Mazda MX-5, свързан към задните колела чрез 6-степенна механична скоростна кутия. Теглото на автомобила е 800 кг, размерите са дължина 3,95 м, широчина 1,68 м и височина 1,05 м.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

fallback
fallback
Последни