fallback

Toyota спира да продава бензинови и дизелови автомобили в Европа

След 2035 година компанията ще се фокусира върху електрически коли

Японската компания Тойота ще спре да произвежда бензинови и дизелови автомобили за европейския пазар от 2035 г., като ще се фокусира върху електрически превозни средства, съобщи Automobilwoche.

 

 

Новината обяви главният оперативен директор на Toyota Europe - Мат Харисън, по време на интервю в Automotive News Europe Congress в Париж. Той обясни, че производителят не поддържа стандарта за емисии Euro 7, предложен от ЕС за намаляване на вредните емисии. От марката смятат, че производството на бензинови и дизелови автомобили в съответствие с тези стандарти ще стане твърде скъпо и автомобили с ДВГ ще се предлагат в други страни.

Харисън каза, че очаква новите разпоредби да бъдат „нещо по-реалистично“ или смекчени. Настоящите стандарти изискват от производителите на автомобили да намалят емисиите на CO2 с 55% до 2030 г. в сравнение с 2001 г. като базово ниво.

 

 

Лидерът на Toyota Europe прогнозира, че делът на Toyota при електрическите автомобили в Европа ще нарасне от 0% през 2022 г. до 15% през 2025 г. и 55% през 2030 г. Харисън добави: „Ние ще бъдем готови да продаваме 100 процента BEV от 2035 г.“.

Що се отнася до локализирането на производството в Европа, Харисън твърди: „Няма смисъл да локализираме, докато не достигнем правилния мащаб, а при 15 процента през 2025 г., ние все още няма да сме там.“

Той добави, че нямат планове да произвежда EV батерии в Европа в близко бъдеще, но в по-далечно е възможно.

 

 

Toyota има за цел 1,5 милиона продажби на EV до 2026 г. с 10 нови модела, което ще възлезе на приблизително 14% от продажбите на базата на 10,5 милиона през 2022 г. До 2030 г. марката планира да произвежда 1,7 милиона електрически превозни средства годишно.

Въпреки, че много производители на автомобили вече постигат двуцифрени или 100% продажби на електромобили, Toyota продължава да инвестира в по-ниска хибридна технология и технология с горивни клетки, което вероятно ще забави прехода й още повече.

 

 

В същото време водородните модели не са приоритет на японците, тъй като станциите за зареждане с водород са рядкост в европейските страни. Въпреки че Toyota признава, че изостава от конкурентите си в производството на електрически превозни средства, марката няма да отстъпи. Компанията планира да създаде линия електрически модели за различни сегменти.

След като се утвърди като пионер в хибридната технология с представянето на Prius през 1997 г., Toyota изостана в технологиите за изцяло електрически автомобили. С новоизбрания главен изпълнителен директор Коджи Сато начело, Toyota ускори своята EV стратегия.

 

 

Въпреки, че се придържа към хибридна стратегия, включително PHEV и превозни средства с горивни клетки (FCEV), японският автомобилен производител осъзнава спешната необходимост от изцяло електрически модели в гамата си.

Компанията разкри, че ще разработи своя собствена специална EV платформа за електрически превозни средства от следващо поколение. Платформата, която трябва да бъде пусната през 2026 г., съответства на наскоро обявените технологични планове за EV батерии. До 2027 г. Toyota се стреми да има две батерии за електромобили от следващо поколение. В сравнение с тази, използвана за bZ4X, Toyota казва, че нейните батерии от следващо поколение ще увеличат обхвата на шофиране с 20 процента.

 

 

fallback
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия май ще се усетят, че балъци най-сладко се стрижат, а къде по-големи балъци от ЕС.
  • #44
    До долният ( преди 1 година )
    Тойота каза на немците нещата ясно.Ние нямаме проблем с Евро 7.Тука някакви немски фенчета приказват за тесли и смърт на Тойота едва ли не
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    Предния път пазарувах в строителен магазин и диктувах на телефона. В момента си върша работа по двора и диктувам по телефона. След малко ще ида на кръчма и ще диктувам на телефона. По цял ден диктувам на телефона и той ми диктува, докато върша нещо друго. През цялото време върша по две-три неща едновременно, за разлика от гостенина който докато му плащат от 8:00 до 17 да работи, той си бърка в носа и пише по форумите щракайки по клавиатурата на служебния компютър, че няма мобилен интернет.
  • #42
    До 31 ( преди 1 година )
    Ти да не си бакшиш,бре.Караш и диктуваш на телефона.
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    Гостенино, кое го може всеки телефон? Я кажи какво въобще видя на клипа, ако си го гледал и какво разбра? Пак си гледал и със своята функционална неграмотност нищо не си видял. Гледаш, но не виждаш, защото не знаеш и не можеш да интерпретираш видяното!
  • #40
    Гост ( преди 1 година )
    До 31.Това го има всеки телефон.Специално ли излезе да се разходиш,за да направиш клипа?Не можеш да броиш до 10.Кола произведена 2020,ще я купя 2030,офлюх.
  • #39
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Тоест в единия случай за 13 000 км годишно и 400 хиляди за 30 години, инвестираш 2000 лв, и ти се падат 67 лв разход годишно за 13 000 км. С един супер хибрид който има разход 3 на 100, ще изхарчиш само 390 литра. Наистина ли вярваш, че цената на синтетичното гориво ще е по-малко от 17 стотинки на литър, за да излезе по-евтино от тока? Ако беше технически грамотен щеше да знаеш че само транспорта от фабриката до бензиностанцията ще струва горе-долу толкова.
  • #38
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Това беше най-големия виц на годината. че си бил грамотен технически. То даже не знам да се смея ли или да плача на такова изказване! Хайде сега обясни как икономически излиза по-изгодно вместо 2 kW фотоволтаици за 2000 лв за производство на енергията за зареждане на един електромобил е много по-изгодно, да се инвестират 20 000 лв в фотоволтаици, няколко милиона в фабрики за синтез на водород плюс няколко милиона в фабрики за извличане на CO2 и получаваш по-евтино синтетично гориво за същия про?
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    То и сега е по евтино квтч е 22 стинки литър бензин 2.40 дизел 2.60
  • #36
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 36: Ами не, не осъзнавам. Прекалено грамотен съм технически да вярвам на подобни басни.
fallback
Последни