fallback

NIO представи първото в света „умно“ електрическо комби

ET5 Touring ще се продава първо в 6 държави от Северна Европа

Китайският производител на електрически превозни средства NIO официално представи първото в света „умно“ премиум електрическо комби ET5 Touring, както самата компания нарича автомобила.

 

 

Началото на доставките на ET5 Touring за китайски клиенти започна, в Европа колите ще бъдат на пазара през четвъртото тримесечие в Норвегия, Германия, Нидерландия, Швеция, Дания и в началото на 2024-а във Великобритания.

Моделът е разработен с мисъл за семейства и с оглед на европейския пазар, като има за цел да съперничи на MG5, предстоящото BMW i5 Touring и очакваната комби версия на Volkswagen ID.7.

 

 

Новото ET5 Touring е комби версия на седана ET5, който бе представен през 2021 г. Автомобилът предлага 17 мм повече пространство за главите на пътниците отзад в сравнение със седана, както и товарен капацитет от 470 л.

Електрическото комби се задвижва от два двигателя - на предната и задната ос с обща мощност 483 к.с., а задвижването е на всички колела. Клиентите могат да избират между две опции за батерия - 75 кВт/ч, която осигурява пробег от 435 км според WLTP или 100 кВт/ч с прогнозен пробег до 560 км. За сравнение, MG5 предлага максимален пробег от 400 км с батерия от 61,1 кВт/ч. Ускорението до 100 км/ч е за 4,0 секунди, максималната скорост е ограничена на 200 км/ч.

 

 

ET5 Touring разполага с усъвършенствана информационно-развлекателна система N-Box, която може да бъде надградена с очила за добавена реалност NIO Air. Компанията обещава за потребителите на тези устройства същото изживяване като гледане на филми на 201-инчов екран от разстояние шест метра.

За да увеличи максимално производителността и стабилността, електрическото комби има перфектен баланс на теглото 50:50 и нисък център на тежестта. Чрез сгъване на задните седалки в съотношение 40:20:40С обемът с напълно плоското товарно пространство може да бъде увеличен до 1300 л. Комбито с размери 4790 мм дължина, 2178 мм ширина и 1499 мм височина разполага с първокласни функции като врати с плавно затваряне, прозорци без рамки, активиране на задна врата с крак като стандарт.

 

 

Вътре NIO ET5 Touring има 10,2-инчов цифров инструментален панел и 12,8-инчов AMOLED дисплей на централната конзола, който интегрира виртуалния асистент NOMI на NIO в автомобила, който се захранва от изкуствен интелект (AI).

Сертифицирана по Dolby Atmos звукова система с 23 високоговорителя се предлага като стандарт, както и 1,35 кв. м стъклен покрив, който предлага защита за до 99,99 процента от вредните UV лъчи и 80 процента изолация от топлина. Като опция се предлага интелигентна система за затъмняване.

 

 

Списъкът със стандартно оборудване продължава с отопляеми предни седалки с въздушни възглавници и преносимо фенерче, Lidar камера с висока разделителна способност, позволяваща 23 функции за безопасност и помощ на водача.

Ценообразуването на NIO ET5 Touring все още не е обявено за европейския пазар, но се предполага, че ще бъде близо до цената на ET5, която започва от 47 500 евро в Германия без батерия. Освен закупуване, китайският производител предлага и абонамент на батериите срещу месечна такса, което може да намали общата цена, ако собственикът реши да продаде електромобила впоследствие.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #3
    Боклук ( преди 1 година )
    Китайски *** за много пари.
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    Германия ти е на 2 часа и половина полет и 80 евро билет бе! Отиваш, купуваш, качват ти я на автовоз и за 500 евро и 5 дена е при тебе! 600 Евро и една седмица ли ти са проблема в "другата Европа"?!?
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    За другата Европа някога ще ги видим ли тези автомобили?
fallback
Последни