fallback

Ford ще се пробва в „Дакар“ с най-мощния Ranger Raptor

Първото участие на заводски отбор в ралито ще бъде догодина

Американската компания Ford чрез своето спортно подразделение Ford Performance Motorsports обяви, че за първи път ще има заводски отбор на най-трудното рали състезание в света - „Дакар“ в Саудитска Арабия. Следващия януари на „Дакар 2024“ Ford Performance Motorsports ще представи най-мощния Ford Ranger Raptor в категорията T1+, който е най-престижният клас, където сред асовете са легендарни пилоти като Насер Ал-Атия и Себастиен Льоб, които се бориха за победата в последното, 45-то издание на състезанието.

 

 

Новите състезателни машини, които са част от дългогодишна състезателна стратегия на Ford, са разработени съвместно с M-Sport и Neil Woolridge Motorsports (NWM) и към момента се разглеждат от компанията като проучвателни и за събиране на опит.

„Имаше участие на Ford Южна Африка през 2014 г., но сега отиваме със заводски отбор и със страхотни партньори“, каза Марк Ръшбрук, глобален директор на Ford Performance Motorsports.

NWM - южноафриканският отбор зад състезанието през 2014-а, ще се занимава с дизайна и първоначалната разработка на Ranger Raptor. Процес, който Ръшбрук казва, че продължава от „няколко години“. Съществуването на този автомобил не е тайна, но прякото участие на Ford Performance е нов етап в неговото развитие.

 

 

„Първото ни участие на „Дакар“ ще бъде с опознавателна цел, което ще ни помогне да разберем какво да правим в бъдеще - допълва Ръшбрук. - Но ние не отиваме само да се състезаваме, за да победим, а също така да помогнем за създаването на по-добри продукти за нашите клиенти".

Другият партньор ще бъде M-Sport - екипът за състезания на Малкълм Уилсън, отговорен за участията на Ford в световния рали шампионат вече повече от 25 години. „M-Sport е дългосрочен партньор за нас. Те имат голям опит в проектирането и конструирането на превозни средства... Но също така знаят как да създават сервизни и поддържащи камиони и това е, от което се нуждаем, за да бъдем конкурентни“, каза още Ръшбрук.

 

 

Дебютът през 2024 г. ще бъде само първа стъпка, която Ръшбрук нарече „много премерен подход" към „Дакар“. През 2025-а нещата ще станат по-сериозни, като Ford ще използва наученото от 2024-а за разработката на второ поколение, напълно заводски автомобил T1+. Тогава ще се гони и крайната победа в ралито.

Ford Ranger Raptor T1+, базиран на текущото поколение на модела, ще бъде с 3,5-литров EcoBoost V6 турбо двигател, подобен на този в различни модели на марката през последните няколко години. За 2025 г. не се разкрива двигателя, но както казва Ръшбрук, правилата за класа изискват агрегат, който е продукт на марката. 

 

 

С оглед на класа прототипи в състезанието обаче, може да се предположи, че колата няма да има много общо със сериен автомобил. Тестовете ще продължат през цялата година, като Ford Ranger T1+ ще участва в испанското рали Baja España Aragón през юли и в мароканското Rally du Maroc през октомври.

Все още не се знае кои пилоти и навигатори ще седнат във Ford Ranger Raptor T1+, както и кой ще бъде шеф на екипа. Двукратният победител в „Дакар“ - Нани Рома, участва в тестването на ранната версия на автомобила и шефът на M-Sport - Малкълм Уилсън каза, че имат „голям списък“ от заинтересовани пилоти, включително имена от WRC.

 

 

fallback
  • #1
    Само че ... ( преди 10 месеца )
    На снимките е предишния Раптор. Новият е с ДВГ 3.0 битурбо бензин, който дори в "любителските" тунинги достига 450к.с. 3.5 екобуст-а се поставя в 150 Раптор, със същата мощност.
fallback
Последни