fallback

За 6-а поредна година Рorsche е най-скъпата луксозна марка

Ferrari и Lamborghini също влизат в класацията на Brand Finance

Германската Porsche беше обявена за най-скъпа сред марките, под които се произвеждат луксозни стоки, независимо от сферата на дейност. В последното проучване на водещата в света консултантска компания за оценка на марки Brand Finance със седалище в Лондон фигурират още два автомобилни производителя.

 

 

Алекс Хей, директор в Brand Finance, казва: „Луксозните марки отдавна процъфтяват чрез предоставяне на ексклузивни и персонализирани изживявания и тази тенденция продължи и след COVID-19. Използвайки данни и технологии, тези марки генерират персонализирани продукти и изживявания за своите клиенти.

Този фокус върху индивидуализацията повишава лоялността на клиентите и помага на марките да се откроят на пренаселения пазар. Секторът също не е непознат за новите устойчиви тенденции. Те възприемат устойчивостта, като включват екологични материали, прилагат етични практики за снабдяване и производство и съобщават своя ангажимент за отговорни бизнес операции.“

 

 

Brand Finance отбеляза, че Porsche е класирана на първо място за шеста поредна година, като сега марката се оценява на 36,8 милиарда щатски долара. Освен, че е най-ценната марка, с 8,1 милиарда щатски долара Porsche има и най-високата стойност на възприятието за устойчивост (SPV) от всички марки, включени в класацията Luxury & Premium 100 2023.

Второто място е запазено за Louis Vuitton с 26,3 милиарда, а Chanel, която поскъпна до 19,4 милиарда, измести Gucci (17,8 милиарда) от трета позиция. В топ 10 влизат още Hermes, Dior, Cartier, Rolex и Tiffany, а десетата позиция е заета от Ferrari, чиято марка е оценена на 7,4 милиарда.

 

 

Третият автомобилен производител, споменат в проучването, е Lamborghini. Италианците не попаднаха в челната десетка, но компанията беше отбелязана с най-динамичния растеж. През изминалата година марката Lamborghini е поскъпнала със 123%, тоест до 4,1 милиарда долара. Lamborghini също се изкачва до второ място по отношение на силата на марката зад Ferrari, която запазва лидерството. Lamborghini повиши оценката си от 84/100 до 88/100 тази година.

Проучването на Brand Finance сред хора с високи доходи в 16 страни потвърждава растежа и развитието на Lamborghini от гледна точка на капитала, особено в Азиатско-Тихоокеанския регион и Северна Америка, където марката е увеличила значително своята разпознаваемост.

 

 

В допълнение към укрепването на марката в световен мащаб, компанията продължава да демонстрира как капиталът се превръща в отлично финансово представяне. Продажбите на Lamborghini вече надхвърлят 2 милиарда евро за първи път, което е най-добрият финансов резултат в историята на марката.

Ferrari остава най-силната марка в класацията Luxury & Premium. В допълнение към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance също определя относителната сила на марките чрез балансирана карта с показатели, оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала на заинтересованите страни и бизнес ефективността.

 

 

В съответствие с ISO 20671, оценката на Brand Finance за капитала на заинтересованите страни включва оригинални данни от проучване на пазара от над 100 000 респонденти в 38 страни и в 31 сектора.

Ferrari запазва водещата си позиция в Индекса на силата на марката (BSI) с впечатляващия резултат 91/100 и произтичащия най-висок рейтинг AAA+.

 

 

Силата зад марката остава способността да бъде изключителна. Постигна го от присъствието си във Формула 1 до мърчандайзинга, от висшата мода и лайфстайл до увеселителни паркове, като марката успява да влезе във въображението на всеки. Изследванията на Brand Finance относно познаваемостта на марката Ferrari остават на много високо ниво в световен мащаб, както и нейната репутация и възприемано качество.

 

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Троше яко плащат за такива класации явно, за да ги слагат на първо място. Освен всичко, Троше не е самостоятелна компания. Това е много важно да се каже и всеки, който разбира от автомобили ще си направи извода. Споделят се части, възли и агрегати от най-евтините в най-скъпите от групата а после ти продават уж луксозен продукт. Това е типичната политика на ВАГ. А най-смешното в цялата работа е да сложат Троше на първо място, а Ферари да е на 10-то. Това е абсолютна глупост.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла Сайбъртрак е ширпотреба,сглобявана в час по трудово от деца с проблеми.
  • #3
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 2.Тесла не е луксозна марка.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла я няма.
  • #1
    Смех ( преди 1 година )
    Хаха Феррари 7.4млрд Торше 36млрд.
fallback
Последни