fallback

Защо милиардер си купи скъпа суперкола и само я гледа?

След 7 години мистериозният собственик вече продава автомобила

Какво може да накара богат човек да купи супер скъп и рядък автомобил, само за да го гледа и никога да не седне зад волана да шофира? Отговорът на този на пръв поглед без никаква логика ход знае само мистериозен милиардер, който го е направил, а сега е обявил McLaren 675 LT за продажба, информира Marca.

 

 

В случая не е толкова важна марката, а мотивацията за неизвестния собственик на McLaren 675 LT, от който са направени само 500 бройки. През 2016 г. очевидно екстравагантният заможен човек го поръчва във Великобритания, като тогава моделът е на върха в гамата на британския производител.

Колата е доставена в резиденция на богаташа с изминати 63 км, които са от тестовете на специалистите от McLaren, за да проверят дали спортната кола работи перфектно.

 

 

Тази версия е много специална, като според философията на компанията е най-лекият, най-мощният, най-специалният и най-скъпият по това време.

Изработен е от карбонов монокок, който тежи само 75 кг, около който е изградена каросерия от въглеродни влакна. Всичко това е подплатено с множество карбонови части в интериора, керамични спирачки (много по-леки от стоманените), титаниев ауспух, много тънко предно стъкло (един милиметър по-тънко от това на 650).

 

 

Двигателят е V8 и осигурява 675 к.с. (откъдето идва и името) - 25 к.с. повече от 650 S, а ускорението до 100 е за 2,9 секунди, максимална скорост е 326 км/ч.

Но има още какво да се каже относно степента на прищявка на собственика на тази кола – има опции, някои от които обслужвани от McLaren Special Operations - отдел, който се грижи за ексклузивните клиенти на McLaren.

 

 

Необичаен въздухозаборник на покрива, карбонов капак на багажника (само тези две опции вече струват повече от 35 000 евро), специални огледала, калници, прагове на вратите и всмукателни отвори, карбонови странични панели за двигателя, ултралеки джанти, озвучителна система Meridian, система за проследяване на автомобила в случай на кражба. Всичко това, добавено към базовите 300 000 евро, оформя крайна цена над 370 000 евро.

Друг въпрос е мотивацията за покупката, като изданието излага три хипотези. Първата е, че е след покупката поради житейски обстоятелства, или защото е имал много голяма колекция от коли, собственикът е бил доволен само да гледа автомобила в гаража. Но колкото и да е капризен един милиардер, това е малко вероятно да се случи.

 

 

Втората хипотеза е, че е купил McLaren 675 LT, защото е вярвал, че инвестирането в тази кола ще бъде по-изгодно, отколкото да остави тази сума в банка. И в този случай печалбата може да бъде минимална или дори нулева, тъй като колата сега се продава за 398 000 евро и ще трябва да се види дали някой ще плати толкова, като възможно дори цената да падне.

И последната причина би била просто да стана специален клиент на McLaren. С други думи - придобива няколко коли, някои от тях много ексклузивни, с крайната цел McLaren да счита този човек за „достоен“ да притежава една от ултра-ексклузивните супер спортни коли, които може да се продадат години по-късно.

Във всеки случай е жалко, че кола, която е правена до голяма степен на ръка и е олекотена до крайност, за да предложи управление като на състезателен автомобил, никога не е била харесвана и в крайна сметка ще бъде продадена за цената си, ако не и по-малко, допълва Marca.

 

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    хахаха само роден експерт може да сложи Макларън и NSX в едно изречение
  • #7
    До 6 ( преди 10 месеца )
    Не се чете! пробвай пак.
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 5Смешко, тва на какво фераеи ти прилича ? На такова от преди 15-20 год нали.Я виж в нета колко струват..
  • #5
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Ама разбира се, че има 15 пъти по-евтини ферарита в твоята реалност. Този макларън струва 300 000 а ferrari само 20 000. Чак ти завиждам за реалността в която живееш!
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Защото си е купил играчка за колекцията.Слвд това си е купил деуга защото на тая и мина модата вече.Грозна е.Изглежда евтино и гледащите колекцията биха го сбъркали със 15 пъти по евтино ферари.Също така аглока NSX e доста по красива и изглежда по модерно в сравнение.
  • #3
    До 1 ( преди 10 месеца )
    То пък защото нашата пътна инфраструктура е много хубава. Но пък тези които са си купили много по-бързи автомобили от този макларън, които ускоряват до 100 за почти секунда по-бързо от този макларън, които имат по-висока максимална скорост от него, си ги карат за ежедневни автомобили, въпреки че като тръгнат по магистрала тракия и се опитат да свалят окачването до минимум, компютъра се сърди и казва че няма да кара при тези настройки и вдига автомобила нагоре, защото това не било нормален път
  • #2
    Скъсани боксерки ( преди 10 месеца )
    Газаджията в селото е много зает и човека си чака реда....
  • #1
    Случва се ( преди 10 месеца )
    Не е само този - в Индия също някои милионери имат супер коли и си ги държат пред къщата, но..само си ги гледат, по простата причина, че нямат изградена пътна инфраструктура.
fallback
Последни