Много собственици на автомобили не поставят под съмнение написаното в графата „конски сили“ и се доверяват напълно. Тези характеристики обаче се различават от действителност, както малко, така и значително. Понякога несъответствието е огромно и кара хората да се чудят защо автомобилните компании се съобщават точни данни. Няма категоричен отговор на този въпрос, но пък за сметка това има достатъчно ярки и достоверни примери.
В случая изданието Motor посочи примери, при които разликата между действителната и реалната мощност е доказана на практика, а не от слуховете. Присъствието на някои модели в този списък може би ще бъде изненада за някого.
Тези коли са по-мощни, отколкото мнозина си мислят (ГАЛЕРИЯ):
В края на 80-те години японците, като част от джентълменско споразумение, ограничиха потенциала на колите за JDM (японския вътрешен пазар) на около 280 к.с. Броят на смъртните случаи по пътищата расте и съзнателното ограничаване се смята за правилно решение. През 2004 г. Honda беше една от първите, които нарушиха правилото с пускането на новия Legend с 300 к.с. Символично е, че по същото време бившият председател на JAMA (Японската асоциация на производителите на автомобили) Итару Коеда се появи пред пресата, за да каже истината - не е открита връзка между скоростта и смъртните случаи на пътя. Коеда призова за прекратяване на джентълменското споразумение.
И до днес обаче се носят слухове, че споразумението е спазено само на хартия, но в действителност двигателите са забележимо по-мощни. Това не е лишено от логика. През 2015 г. популярният американски блогър Дъг ДеМуро закарва своя Skyline GT-R от 1989 г. (поколение R32) с 4WD до дино-стенд за измерване.