fallback

Ferrari не вижда смисъл в покупката на други марки

Италианците предпочитат партньорства, вместо да харчат пари за придобиване на други производители

Ferrari стана независима публична компания в началото на 2016 г., но решението за това беше взето още в края на 2014 г. Тогава вече несъществуващата Fiat Chrysler Automobiles позволи на легендарната марка да се отдели от италиано-американския концерн. FCA (след сливането с PSA Group то вече е Stellantis) продаде своя 10-процентен дял във Ferrari на борсата. Други 10% останаха за сина на Енцо Ферари – Пиеро, а останалите 80% бяха разпределени сред акционерите на FCA.

Към февруари 2023 г. най-големият акционер е Exor N.V. с 24,4%. Това е холандска холдингова компания, контролирана от семейство Аниели. След рекордна година през 2022 г., когато продаде 13 221 автомобила, Ferrari изпревари бившата си компания-майка Stellantis по стойност на борсата в Милано. И тъй като компанията се справя по-добре от всякога и се радва на своята независимост, нейният главен изпълнителен директор желае да запази нещата такива, каквито са.

На конференция, организирана от Bloomberg, Бенедето Виня беше попитан дали Ferrari възнамерява да купи други автомобилни производители, участващи в бизнеса със суперколи.

„Не мисля, че има смисъл да купуваме други производители на суперколи. Вместо това ще продължим да се фокусираме върху партньорства с други компании. За една луксозна марката, каквато е Ferrari, е особено важно да запази своето ДНК“, коментира 54-годишният главен изпълнителен директор.

Вече е известно, че Ferrari ще спре доставката на свои двигатели на Maserati в края на годината, когато изтича съществуващият договор. Това означава, че моделите Ghibli 334 Ultima и Levante V8 Ultima, които ще дебютират през това лято, ще бъдат последните с 3,8-литровия V8 двигател с двойно турбо, сглобен в Маранело.

До края на годината Ferrari също така ще представи три нови модела, като сред тях ще бъде „хардкорна“ версия на SF90, която ще получи суфикс „LM“ (Le Mans), както и заместник на 812 Superfast. През 2025 г. пък ще на пазара ще се появи първият електромобил на марката, като премиерата му ще е през юни догодина.

Италианската компания предвижда само 40% от моделите на марката през 2026 г. да бъдат с чисти двигатели с вътрешно горене. 55% ще са хибридите, а 5% - изцяло електрическите превозни средства.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Ферари не е в групата Стелантис. Освен това е марката с най-голяма печалба на единица автомобил в цялата индустрия.
  • #3
    факт ( преди 1 година )
    Без парите на ПЕжо Фирари и моторче за чистачките си дори не могат да направят
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Италианска му работа французите хранят цялата Стеллантис група защото продават в пъти повече коли Ферари се ползва от тея пари а уж струеали на борсата повече.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ферари явно мисли, като нормална компяния от хора, а не като бедушна корпорация...
fallback
Последни