fallback

Кога и как трябва да се използва ръчната спирачка в движение

Това устройство се превръща в „спасител“ на пътя, стига шофьорът да е наясно какво прави

Ръчната спирачка е свързана с по-различен контрол над автомобила - може радикално да повлияе на управлението му ако бъде използвана в движение. Но съвременните шофьори не знаят почти нищо за това свойство, тъй като повечето нови автомобили вече не притежават класическата механична ръчна спирачка, като тя вече е изместена от т.нар. електромеханична. Разбира се, ръчната спирачка е идеален помощник при паркиране на автомобила, за да се предотврати своеволното му потегляне или да се намали натоварването на трансмисията, ако става дума за кола с автоматик. Но можете ли да я използвате в движение? И най-важното защо?

Всъщност има ситуации, в които ръчната спирачка се превръща в спасител. Например, ако вашият автомобил с предно предаване е в режим на загуба на контрол. Тоест предните колела на колата започват да се плъзгат по завоя. С ръчната спирачка можете да направите корекция и колата да стане по-управляема, като насочите предната част на колата обратно в кривата на завоя. Това се дължи на блокирането на задните колела, което води до изпреварващото им плъзгане спрямо предните.

В случай на подобен проблем при автомобили със задвижване на всички колела или задвижване на задните колела, по-добре е да натиснете съединителя, преди да задействате ръчната спирачка. В противен случай рискувате да унищожите трансмисията и да получите проблеми с управлението. Ако нямате задвижване на предните колела и автоматична скоростна кутия, тогава не трябва да експериментирате с ръчна спирачка, за да избегнете механични проблеми.

Също така повечето съвременни автомобили използват гореспоменатата електронна ръчна спирачка , чиято характеристика е липсата на пряка механична връзка между лоста (бутона) и спирачния механизъм. В този случай логиката на ръчната спирачка се определя от софтуера и може да доведе до неочаквани резултати за шофьора. Така че, в някои автомобили, по време на шофиране, продължително натискане на бутона „ръчна спирачка“ може да доведе до независимо аварийно спиране на автомобила.

Най-общо казано ръчната спирачка е своеобразен професионален инструмент. И може да се използва активно в превозни средства с предно задвижване в случай на проблеми с управлението. Особено на хлъзгави повърхности. И то ако е механична. Във всички останали случаи, ако е електронна или имате задвижване на всички колела, както и кола със задно предаване, по-добре не експериментирайте. А за да се научите как да използвате правилно ръчната спирачка в движение, трябва да бъдете обучени от професионални инструктори.

fallback
  • #5
    Иво ( преди 1 година )
    Велев много си *** и глупав
  • #4
    Хейтър ( преди 1 година )
    А ти пита ли наистина някой рали пилот?А може да намерим някой *** с БМВ кандидат за нощните статистики и него да питаме.
  • #3
    Велев ( преди 1 година )
    Два коментара до сега.И двата с ограничена представа относно използването и функциите на този механизъм.Попитайте някой рали пилот, или дрифтър. Може да научите нещо, което във вероятно единствения случай някога в живота Ви, може да предотврати катастрофа, а може и да спаси живот.От друга страна, ако за вас ръчната спирачка е само паркинг спирачка, при това и само за лятото, защото зимата можела да замръзне, изобщо не се опитвайте да я ползвате за нещо друго.Живи и здрави!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма по-големи глупости от написаното в статията.Предлагат сигурен начин даде утрепеш.
  • #1
    Дедо Чочко ( преди 1 година )
    От глупав журналист,глупава статия.Няма как да е по различно
fallback
Последни