fallback

Ford: Цените на бензиновите коли и електромобилите ще се изравнят след 2030

Сътрудничеството между отделните компании може да бъде решаващо, смята Джим Фарли

Цената на новите електромобили може да не падне до нивото на автомобилите с двигатели с вътрешно горене преди 2030 г., когато производственият процес ще бъде по-опростен, изискващ по-малко части и по-евтини материали. Това обяви изпълнителният директор на Ford - Джим Фарли, на конференция за инвеститори, цитиран от Reuters.

Фарли добави, че за традиционните производители на автомобили, които преминават към електрически превозни средства, моделите, захранвани с батерии, ще продължат да бъдат по-скъпи от техните коли с ДВГ, поне докато второто и третото поколение електромобили не бъдат качени на поточните линии към края на това десетилетие.

След 2030 г. разходите ще станат по-ниски благодарение на „значително по-малко заплащане на труда“, смята шефът на базираната в Мичиган компания. С други думи, бъдещите поколения електромобили ще бъдат по-лесни за конструиране, защото ще имат по-малко части и ще бъдат оборудвани с по-малки батерии, които използват по-евтини материали.

Ford вече започна да прилага мерки за намаляване на разходите, които не трябва да засягат крайния потребител. Компанията прибягва до методи като намаляване на общия брой комбинации от кабелни снопове за Explorer, намаляване на броя на конфигурациите за пикапа F-150 и промяна на някои аспекти на производствения процес.

Джим Фарли също така вярва, че повече пари могат да бъдат спестени чрез продажба на електромобили онлайн и чрез предлагане на допълнителни софтуерни услуги. В момента Ford има 200 000 клиенти, които плащат за неговата система за подпомагане на водача Blue Cruise и 400 000 клиенти за неговите търговски услуги Ford Pro, които включват управление на автопарка, зареждане на електромоболи и др.

Освен това главният изпълнителен директор прогнозира „ускоряване на сътрудничеството“ в индустрията, цитирайки скорошното споразумение на Ford с Tesla относно използването на мрежата Supercharger за бъдещите електромобили на марката. Сътрудничеството е от съществено значение, особено за компании, които нямат достатъчно ресурси, за да изградят пълна екосистема за своите електромобили. Сделката на Ford с Tesla обаче е един от малкото досегашни примери в тази насока, тъй като повече автомобилни компании все още се възприемат като конкуренти.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест цените на електромобилите е възможно дори да се качат в краткосрочен план, защото има недостиг както на батерии така и на електромобили, заради високи цени и недостига на материали за батерии и електромобили. Себестойността както на материалите така и на електромобилите няма да е по-висока, а просто надценките ще са по-големи чисто спекулативно. Тоест това ще е много печеливш бизнес за всеки който се захване с него. Буквално принтер за печатане на пари и всички ще се втурнат натам.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Както знаете, цените при пазарната икономика не се определят от себестойността на произведения продукт, а само от търсенето и предлагането. Себестойността на тока от въглищни централи както преди една година така и сега беше 25 стотинки, но миналата година струваше около 1 лв, а миналата събота и неделя струваше 0 лева и 0 стотинки. Точно така ще е и с цените на батериите и електромобилите. Ще се скъпи докато има недостиг и ще поевтинеят, когато производството изпревари търсенето. Справка -Тесла
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако питаме Тойота може и след 2035г да е..
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато китайците навлязат цените на електромобилите ще паднат под цените на бензинките от производители от ЕС.
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    *** ще остави нафтенката и ще се вози на електрическо колело.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Точно така, и аз така мислех миналата година. Естествено, не ме интересува, колко ще са ценни след години, но много се радвам, че си взех чисто нов бензин с ръчка.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега е момента да си накупите истински автомобили докато все още има. След време ще се са много ценни и търсени.
  • #5
    carpe_diem ( преди 1 година )
    В по-горните сегменти вече се поизравниха... По-долните направо ги закриват, защото не са на печалба... Какво предстои - трудно може да се разгадае...
  • #4
    До 1 ( преди 1 година )
    Да се чете " фанатизирани електричковци в БГ, които карат 15 годишни дизелаци, и след 2030 няма да могат да си купят ни нова бензинка ни нова електричка"
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    До тогава ще фалират повечето електропитшки фирмички.
fallback
Последни