Идеята за инсталиране на филтър в охладителната система на двигателя не е нова. Такива решения някога са били използвани при камиони, но не са пуснали корени при автомобилите. Въпреки това, някои собственици на обикновени автомобили все още използват този трик. А за това дали си струва да вградите филтър за охладителната система и до какво може да доведе такава надстройка, ви разказваме сега.
Водачите на камиони често поглеждат през „стъклото“, за да разберат колко мръсотия се е събрала. Обикновено вътре има достатъчно боклук, така че собствениците на автомобили, виждайки този резултат, решават да монтират такъв филтър и на колата. В крайна сметка, колкото по-чиста е системата, толкова по-добре. Но какъв консуматив да сложим? Определено няма да се побере такъв от камион, затова се използва обикновен горивен филтър.
Монтира се пред разширителния съд или на тръбата, която отива към отоплението на дроселовата клапа. В същото време се препоръчва използването на филтри не с чисто хартиен елемент вътре, а на така наречената основа на резба. Твърди се, че те са по-издръжливи.
Преценете сами: при нормална работа филтърът, дори поставен в двигателното отделение, се охлажда с гориво. А загрятият до работна температура антифриз постоянно го нагрява. В резултат на това пластмасовите тръби и тялото могат просто да се спукат, при това в неподходящ момент.
Освен това филтърната хартия бързо се задръства с отлагания. Да, така че може да престане да пропуска течността напълно и поради това може да възникне прегряване. Така че най-правилното решение е да промиете охладителната система с разтвор, който се продава във всеки автомагазин, и след това да напълните висококачествена „охлаждаща течност“.
Не забравяйте периодично да почиствате радиатора и топлообменника на нагревателя. Тогава системата ще бъде в ред и филтър няма да е необходим. Освен това, както вече споменахме, рисковете от употребата му са големи.