fallback

Революция от Китай: Батерия с 2 милиона километра живот

Gotion L600 ще започне да се произвежда от началото на 2024

Китайският производител Gotion, в който Volkswagen има 20% дял, обяви завършването на процеса на разработка и проверка на своите дългоочаквани батерии LMFP, които ще започнат да се произвеждат в началото на следващата година, съобщи Мotor.es.

 

 

С новата технология компанията цели да направи „революция“ на пазара, благодарение на подобрени характеристики и производителност. И иска да го направи чрез подход, който води до намаляване на въглеродния отпечатък при производството, и до по-лесно рециклиране.

Една от ключовите характеристики е по-високата енергийна плътност на новата батерия, като за целта тя използва новаторска химия, елиминираща някои от по-скъпите и трудни за добив материали в днешните литиево-йонни батерии. Новите клетки L600 LMFP са базирани на литиево-желязофосфатната технология (LFP).

Друга забележителна характеристика на тези батерии е възможността за високоскоростно зареждане. Според Gotion са необходими само 18 минути за достигане от 10% до 80% заряд. Тези времена за зареждане са сравними с най-конкурентните налични системи за зареждане, като например архитектурата 800V, използвана от Hyundai/KIA в техните модели IONIQ 5, IONIQ 6 и Kia EV6.

 

 

Дълголетието е друг ключов аспект на тази химия. LFP клетките са традиционно известни със своята издръжливост и Gotion успешно възпроизвежда това в своята разработка. Данните показват, че тези клетки могат да надхвърлят 4000 цикъла на зареждане и разреждане при стайна температура - с около една трета повече от масовите литиево-йонни батерии в момента. За автомобил с пробег от около средно 500 км с едно зареждане това би означавало изминаване от над 2 милиона км преди батерията да започне да показва признаци на изтощаване.

Освен това Gotion твърди, че дори използвайки само ултрабързо зареждане, батерията може да надхвърли 1500 цикъла. Това би осигурило използваем капацитет преди значително изтощаване от приблизително 750 000 км. Животът на съществуващите батерии се съкращава драстично при ползване само на бързо зареждане.

 

 

Gotion разработи технология, наречена Astroinno - сандвич структура с двустранна технология за течно охлаждане и минималистичен дизайн, което води до 45% намаление на броя на структурните компоненти и 32% намаление на теглото.

С тези цифри Gotion се надява, че производителите ще могат да инсталират батерии с повече от 150 кВт/ч, което ще им позволи да постигнат целта от 1000 км сертифицирана автономност в китайския тестови цикъл. Масовото производство на батерията Gotion L600 ще започне в началото на 2024 г.

През последните месеци различни производители обявиха своите предложения за достигане на 1000 км автономност. Въпреки, че може да е технически и физически осъществимо, икономиката е основната пречка за постигането на електрически превозни средства с пробег, подобен на този на двигателите с вътрешно горене, допълва Мotor.es.

 

 

Например - президентът на NIO призна, че полутвърдата система, която те ще пуснат това лято, има огромни разходи, което ограничава приложението. Други компании обаче отбелязват напредък в тази област. CATL представи батерии Qilin, които вече са във фаза на производство и се монтират в превозни средства ZEEKR, притежавани от Geely.

Друга китайска компания - SVOLT, представи своите батерии Dragon Armor преди няколко месеца, които могат да се похвалят с 35-54% по-висока енергийна плътност от днешните най-добри клетки. Тези разработки, включително на Gotion, ясно демонстрират как китайските производители доминират пазара на батерии за EV, предлагайки все по-конкурентни и достъпни продукти.

 

 

fallback
  • #13
    Гост ( преди 11 месеца )
    Ми,давай тогава.Купи си Тесла и продавай ток на комшията.
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Също така къде е пропусна факта, че според статията масовите в момента литиево йонни батерии имат 3 000 цикъла живот, което означава 1,5 милиона километра. Не знам дали си глупав или нарочно се правиш на най-глупавият човек на света, но добре ти се получава. Аз все пак залагам на първото, защото обясняваш как си се правил нарочно на *** чак след като разбереш какви глупости си приказвал преди това. А ти освен глупости друго не приказваш и накрая винаги излизам прав във всички спорове.
  • #11
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Хайде сега спри да се правиш на глупав и кажи кой ще откаже да припечели 24 000 лв за връщане на енергия в мрежата за да използва по-голяма част от циклите? Дали пък с тях не може да си купи нова батерия, а тази да я остави в къщи за останалите 4000 цикъла с понижен капацитет, да изкара още 20 000 лв, преди да я даде за рециклиране и да изкара още няколко хиляди? Дали ще има евтини електромобили втора употреба за 5 000 лв? А дано, ама надали. Ще си караш toyota-та corolla и ще плащаш за гориво
  • #10
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Пак ли се правиш на най-тъпия човек на света? Пак ли си написа мнението преди да си разбрал статията? Пак ли пишеш абсолютно глупости и щуротии за да може някой да ти обърне внимание и да ти дава линкове към уикипедия и youtube? Написа ли си ти го хората черно на бяло. Тези батерии досега не позволяваха толкова бързо зареждане и това е иновация. Освен това 750 000 км само на бързо зареждане малко ли ти се виждат ако половината са на бързо, стават около милион и половина.
  • #9
    Гост ( преди 11 месеца )
    ***,къде се десетките хиляди цикли на зареждане,които обещаваше?На бърза зарядна станция максимум 1500 цикъла при 20 градуса температура.
  • #8
    До 7 ( преди 11 месеца )
    Ти да видиш! Искаш да кажеш че тесла строи (ако даже вече не е и завършен) завод за рециклиране на батерии които не се рециклират? Сериозна логика извади пич, не е лошо да се кандидатираш за служител на годината на тесла, защото си ги светнал, че хвърлят милиарди за неизползваем завод!
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Браво на китайците. Тази желязо-фосфатна батерия е с по-голяма енергийна плътност от 4680 на Тесла, които на всичко отгоре са със скъпия никел-манган-кобалтов катод и заради интеграцията си не подлежат за резиклиране.
  • #6
    До 5 ( преди 11 месеца )
    Всъщност при 70% от капацитета батерията се води брак. Живота обикновено се дава за достигане на 80% от капацитета. И там обаче има уловки, както е написано в статията. Както капацитета, така и живота се дават за мощност която е 20% от капацитета. Тоест за 80 киловат часа батерия, това означава 16 киловата мощност. Колкото е по-голяма мощността толкова повече пада живота. Но хубавото в случая е че при съхранение на енергия мощността ще е по-ниска и живота по-дълъг от тези 4000 цикъла.
  • #5
    До 1 ( преди 11 месеца )
    Еми то може да се ползва и за каране тогава не само за съхранение на енергия ако си прав. 300 км не са много но пред алтернативата да се дадат хиляди за смяна са приемливи :D
  • #4
    До 3 ( преди 11 месеца )
    Пробегът е 500 км. 2 милиона километра е живота на батерията. Потенциалния живот на батерията защото никой няма да кара толкова километри един и същ автомобил. Затова е по-важен параметър 4000 цикъла. Защото в бъдеще тези цикли ще са важни, а не километрите, защото автомобила в 90% от времето ще се използва като мобилен power bank на колела, който да служи за съхранение на енергия за мрежата и домовете, защото и сега стои по толкова време паркиран и се шофира в по-малко от 5% от времето
fallback
Последни