fallback

Революция от Китай: Батерия с 2 милиона километра живот

Gotion L600 ще започне да се произвежда от началото на 2024

Китайският производител Gotion, в който Volkswagen има 20% дял, обяви завършването на процеса на разработка и проверка на своите дългоочаквани батерии LMFP, които ще започнат да се произвеждат в началото на следващата година, съобщи Мotor.es.

 

 

С новата технология компанията цели да направи „революция“ на пазара, благодарение на подобрени характеристики и производителност. И иска да го направи чрез подход, който води до намаляване на въглеродния отпечатък при производството, и до по-лесно рециклиране.

Една от ключовите характеристики е по-високата енергийна плътност на новата батерия, като за целта тя използва новаторска химия, елиминираща някои от по-скъпите и трудни за добив материали в днешните литиево-йонни батерии. Новите клетки L600 LMFP са базирани на литиево-желязофосфатната технология (LFP).

Друга забележителна характеристика на тези батерии е възможността за високоскоростно зареждане. Според Gotion са необходими само 18 минути за достигане от 10% до 80% заряд. Тези времена за зареждане са сравними с най-конкурентните налични системи за зареждане, като например архитектурата 800V, използвана от Hyundai/KIA в техните модели IONIQ 5, IONIQ 6 и Kia EV6.

 

 

Дълголетието е друг ключов аспект на тази химия. LFP клетките са традиционно известни със своята издръжливост и Gotion успешно възпроизвежда това в своята разработка. Данните показват, че тези клетки могат да надхвърлят 4000 цикъла на зареждане и разреждане при стайна температура - с около една трета повече от масовите литиево-йонни батерии в момента. За автомобил с пробег от около средно 500 км с едно зареждане това би означавало изминаване от над 2 милиона км преди батерията да започне да показва признаци на изтощаване.

Освен това Gotion твърди, че дори използвайки само ултрабързо зареждане, батерията може да надхвърли 1500 цикъла. Това би осигурило използваем капацитет преди значително изтощаване от приблизително 750 000 км. Животът на съществуващите батерии се съкращава драстично при ползване само на бързо зареждане.

 

 

Gotion разработи технология, наречена Astroinno - сандвич структура с двустранна технология за течно охлаждане и минималистичен дизайн, което води до 45% намаление на броя на структурните компоненти и 32% намаление на теглото.

С тези цифри Gotion се надява, че производителите ще могат да инсталират батерии с повече от 150 кВт/ч, което ще им позволи да постигнат целта от 1000 км сертифицирана автономност в китайския тестови цикъл. Масовото производство на батерията Gotion L600 ще започне в началото на 2024 г.

През последните месеци различни производители обявиха своите предложения за достигане на 1000 км автономност. Въпреки, че може да е технически и физически осъществимо, икономиката е основната пречка за постигането на електрически превозни средства с пробег, подобен на този на двигателите с вътрешно горене, допълва Мotor.es.

 

 

Например - президентът на NIO призна, че полутвърдата система, която те ще пуснат това лято, има огромни разходи, което ограничава приложението. Други компании обаче отбелязват напредък в тази област. CATL представи батерии Qilin, които вече са във фаза на производство и се монтират в превозни средства ZEEKR, притежавани от Geely.

Друга китайска компания - SVOLT, представи своите батерии Dragon Armor преди няколко месеца, които могат да се похвалят с 35-54% по-висока енергийна плътност от днешните най-добри клетки. Тези разработки, включително на Gotion, ясно демонстрират как китайските производители доминират пазара на батерии за EV, предлагайки все по-конкурентни и достъпни продукти.

 

 

fallback
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    "В началото на 20ти век много човечета са обяснявали как автомобилите миришат, скъпи са спрямо конете, трябва постоянно да се зареждат с гориво а бензиностации няма. Хубавото е че прогреса е доказал че тия човечета са били абсолютни бамбуци " - Кои хора? Кой по дяволите го е казвал това? Като си ги наосвате едни, само и само да се изкарате умни, спрямо някакви въображамеи хора, направо ставате жалки ...
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    В началото на 20ти век много човечета са обяснявали как автомобилите миришат, скъпи са спрямо конете, трябва постоянно да се зареждат с гориво а бензиностации няма. Хубавото е че прогреса е доказал че тия човечета са били абсолютни бамбуци
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    В началото на 20ти век много човечета са обяснявали как автомобилите миришат, скъпи са спрямо конете, трябва постоянно да се зареждат с гориво а бензиностации няма. Хубавото е че прогреса е доказал че тия човечета са били абсолютни бамбуци
  • #30
    Хайл ( преди 1 година )
    #27/28 я кажи на нас неразбиращите с камиона тесла когато те попитах за колко дни ще качиш Монт Блан,ти как го подкара по камъните,как намери 30 КМ !!!!! ДЕНИВЕЛАЦИЯ И НОЩНО ВРЕМЕ ЩЕШЕ ДА ДАВАШ ТОК НА КЪЩИТЕ или и това не си спомняш??? Ганюф,на Монт Блан има ТУНЕЛ и няма защо да се катериш с козите по камъните,пък и целогодишно върхът е покрит със СНЯГ
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    На това не му се казва дребнавост, а критично мислене. Житейския опит ме е научил че повечето хора които имат грешни представи за живота, обикновено говорят точно като тебе - чисто хипотетично без никаква връзка с реалността но за сметка на това дават конкретни цифри. Виждаш как ополентите ми антиелектрици ме познават че веднага ще ти направя изчисленията и ще те хвана в лъжа. Имат много горчив житейски опит с мен. Затова другия път просто не лъжи толкова нагло, защото аз имам истинските цифри.
  • #28
    До 27 ( преди 1 година )
    На това не му се казва дребнавост, а критично мислене. Житейския опит ме е научил че повечето хора които имат грешни представи за живота, обикновено говорят точно като тебе - чисто хипотетично без никаква връзка с реалността но за сметка на това дават конкретни цифри. Виждаш как ополентите ми антиелектрици ме познават че веднага ще ти направя изчисленията и ще те хвана в лъжа. Имат много горчив житейски опит с мен. Затова другия път просто не лъжи толкова нагло, защото аз имам истинските цифри.
  • #27
    До #27 ( преди 1 година )
    Мисля че си дребнав - този 1/100 е чисто хипотетично. Ти да не си мислиш че автопроизводителите от скука се занимават да намаляват теглото на колите? Отделно не ти говоря за техн.изправност и оптимални режими на работа на автомобила/двигателя. И не бъркай камиони с леки! Хайде остани си със здраве и своите убеждения - явно не понасяш чуждо мнение различно от твоето, нито се замисляш върху други аспекти.
  • #26
    До 25 ( преди 1 година )
    Чакам житейския ти опит да кажеш практически пример кога ти се е вдигнал разхода с един литър на 100 за всеки допълнителен 100 кг товар? Да видим с тебе дали има смисъл да се спори? С право трябва да се плашиш от моите сметки. Като например ако те накарам да сметнеш разхода на един тир с 40 т общо тегло. Ако когато е празен харчи 25 на 100, колко ще харчи ако го натовариш с 20 тона товар, което са 200 пъти по 100 кг. По твоите сметки трябва да харчи 225 л. на 100. После разправяй че се заяждам
  • #25
    До 21 ( преди 1 година )
    Въобще не е заяждане. Литър разход на 100 кг си е за подигравка откъдето и да го погледнеш. Твоя автомобил като се качите с цялото семейство и го натоварите с 400-500 кг заедно с багажа, до морето качва ли ти разхода с 4-5 л отгоре в сравнение с това ако си сам? Точно според физичните закони, ако шофьорът ги знае, разходът му няма да се промени драстично или въобще, защото енергията за ускоряване не се губи. Съхранена е в теглото и се използва за движение по инерция.
  • #24
    До #24 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Много съм "срещал", които карат автомобилите си само с *** топнат в бензина и поставен на капачката на резервоара. Обаче с мижав професионален и житейски опит! Нека се радват по своему, те и сънищата се безплатни.
fallback
Последни