В една употребявана кола може да има цяла палитра от различни скрити изненади, които дори скенерът в сервиза не винаги ще открие. Но ако поведението на колата се промени рязко и промените са свързани с увеличен разход на гориво и прекъсвания в работата на силовия агрегат, то има едно нещо, което трябва да направите първо.
Когато сутринта започнат „недоразумения“ при стартиране на двигателя, водачът се напряга. Усеща се, че на празен ход колата има "треперене". Електронните "мозъци" се опитват по някакъв начин да регулират сместа гориво-въздух, но това не винаги се получава. Двигателят може да спре както на паркинга пред блока, така и в движение.
Тези проблеми могат да са свързани с много възли и агрегати. Например, може да има неизправност в модула за запалване, дюзите да са запушени, мръсни свещи или въздушен филтър. Но ако с всичко това няма проблеми, къде да гледаме?
Факт е, че в двигателното отделение има така наречения адсорберен клапан или сензор за масов въздушен поток, познат и със абревиатурата DMRV (да не се бърка с адсорбер, разположен под дъното в задната част на автомобила и който е съвсем различно устройство). Този клапан се отваря само по сигнал на блока за управление на двигателя (ECU) и започва да пропуска въздух през себе си.
Когато устройството се счупи, то спира да поддържа налягане. Така се оказва, че въздухът влиза във всмукателния колектор, заобикаляйки сензора за масов въздушен поток (MAF). В резултат на това горивната смес не е тази, която ECU определя , като се фокусира точно върху данните от DMRV. Резултатът е описан по-горе: повишен разход на гориво и трудно палене сутрин. Преодоляването на проблема е съвсем просто. Можете да намерите работещ адсорберен клапан от някоя автоморка или да закупите нов от магазина.