fallback

Защо някои шофьори пробиват дупки във вратите на автомобила

Този трик би би полезен за много от старите коли у нас

Пазарът на употребявани автомобили е доминиращ у нас и това ще е така докато новите автомобили имат такива непоносими цени. Употребяваните автомобили обаче се нуждаят от съвсем различен подход, за който много млади шофьори дори не са чували.

Да избереш качестне употребяван автомобил в България не е никак лесна задача. Българите обаче се адаптираме към ситуацията: вземаме това, което се предлага и след това се започва: поддръжка, ремонти..., но това е разбираемо. Има обаче и други полезни операции - такива, които на пръв поглед изглеждат много странни, но всъщност са разумни. Например пробиването на дупки във вратите.

Изглежда като пълна глупост, още повече, че вече има достатъчно фабрични дупки. Но ако се замислите, има логика в това: във вратите на старите коли влиза много вода и мръсотия, които  попадат в тях през недобре уплътнените стъкла. Къде се натрупва всичко това? Точно така, долу в кухината на вратата. "Фабрично" трябва да има дренажи, но никой никога не ги е разпробивал или чистил. През годините на експлоатация те са задръстени с кал , боядисани няколко пъти и след това и на практика - напълно запушени. И какъв е резултатът? Блато, което смърди, стъклото се изпотява, а корпусният елемент ръждясва.

За да избегнат това, някои собственици на автомобили пробиват нови дупки, предназначени да дадат път на цялото "богатство", натрупано във вратата през годините на вярна служба. Естествено по-добре е, разбира се, вратата да се демонтира, да се разглоби и да се измие обилно под налягане. Това обаче не е лесна, нито бърза операция: който е монтирал врата на колата поне веднъж и я е настроил, знае за какво говорим.

Така че е много по-бързо и по-лесно и със запазване на функционалността е, да пробиете нови дупки и след това внимателно да боядисате краищата на отворите, първо с препарат против корозия и после с боя. Такива дупки се пробиват от долната страна на вратата, където всъщност се намират и запушените фабрични дренажи.

Външният вид няма да се влоши, няма да повлияе и на аеродинамиката, но вратата, която не е никак евтина, макар и употребявана, ще живее много по-дълго. А и прозорците в колата ще се потят много по-рядко.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Моля ви някой да не вземе да си пробива вратите.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    На мен пък често ми се запотява предното стъкло. Мога ли да пробия дупки в тавана на колата, за да може купето да се проветрява по-добре? Двигателя понякога прегрява и съм се замислил дупки на предния капак да пробия. Абе направо, ако слушаме комедиантите, всеки проблем с дупки може да се реши. Хайде вземайте дрелката и почвайте да дупчите!
  • #7
    Муахаха ( преди 1 година )
    Ако ватите на колата ти са боядисвани толкова пъти, че да не намираш фабричните дренажи, това, че се запотяват стъклата ти е най-малкия проблем :-) :-) :-) :-)
  • #6
    Когато си умрял, не ( преди 1 година )
    А хората наоколо плачат. Същото е и когато си ***. Драска.
  • #5
    А бе имате ли ( преди 1 година )
    друга специалност освен писането на глупости?!
  • #4
    Александър ( преди 1 година )
    Да мое да збягат котките от Ловешкио Москвич!Град на ***!
  • #3
    Александър ( преди 1 година )
    Вие там от тоз офис,наме рете си друго поприще да отчитате дейност!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Именно, както каза 1 - чистиш наличните дупки. Не дупчиш нови, които може да се окажат не в най-ниската точка и тогава си си загубил времето. Отделно разваляш антикорозионното покритие и хоп ето ти ръждичка точно където се събира вода.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Астричката беше събрала по литър - два във всяка врата, като извадих тапите потече ще речеш кранчето си отворил
fallback
Последни