fallback

Tesla Model Y предизвиква лидерството на Toyota

Еектрическият SUV е третият най-продаван автомобил на планетата

Продажбите на електрически превозни средства продължават да растат по света и Tesla Model Y стана третият най-продаван лек автомобил през 2022 г., изпреварен единствено от лидерите на пазара Toyota RAV4 и Toyota Corolla Sedan, сочи анализ на JATO Dynamics.

В него се посочва, че през 2022 г. по света са продадени 79,4 млн нови превозни средства, като това е с 2% по-малко спрямо 80,7 млн година по-рано. Около 7,37 млн от тях са електромобили, при които се отчита ръст от 66% (2,2 млн единици). Повишеното търсене на колите, задвижвани само на ток, им осигуря дял от 9,3% по целия свят. Особено популярни са те в Китай и Европа, където имат съответно 15,6 и 12,2% пазарен дял.

Tesla продължава да доминира на пазара на електромобили и нейните продажби скочиха толкова много, че сега марката има два модела в Топ 10 в света. На трето място е Model Y със 747 000 бройки, доставени на клиенти. Той отстъпва единствено на Toyota Corolla (992 000 единици) и Toyota RAV4 (1,016 милиона).

Успехът в продажбите на Model Y му позволи да изпревари Honda CR-V (733 000 продажби), Toyota Camry (674 000), Toyota Hilux (632 000) и Nissan Sentra (566 000). На 10 място е Tesla Model 3 с 482 000 продажби. От JATO все пак се уточняват, че тези цифри не са точни, тъй като агенцията има данни за продажбите в 53 държави и прави оценка на още 95 пазара по света.

Анализът показа и някои други интригуващи цифри. Например, броят на колите, продадени от китайски марки на задграничните пазари, скочи с 48% до почти 1,5 милиона автомобила. JATO установи също, че глобалният дял на SUV автомобили се е увеличил от 39,7% през 2021 г. на 41,3% през 2022 г., което означава рекордните 32,8 милиона продажби на SUV автомобили.

fallback
  • #65
    До 61 ( преди 1 година )
    Ще ти сметна и на тебе ако минаваш като онзи другия по 10 000 км годишно каква е разликата и дали толкова те притеснява. В идеалния случай ако карате от пълно до празно, което е невъзможно в реалността, за ти за 890 км ще трябва да заредиш минимум 12 пъти, тоест веднъж в месеца, а електромобил с 400 км пробег , трябва да зареди 25 пъти, което е два пъти месечно. Е толкова ли ти е голям проблем да заредиш един път допълнително в месеца? Така или иначе не караш всеки месец еднакво!
  • #64
    От 58 до 61 ( преди 1 година )
    Не вярвам да минаваш по повече от 400 км на денонощие, за да се притесняваш колко време ще чакаш за зареждане и колко пари ще изгубиш докато спиш. Или вече освен че по 890 км не пиете не ядете не пикаете и не се хранете, вече започнахте да карате и по 24/7 и не се прибирате поне да спите в къщи да си заредите електромобила? По твоите сметки за 400 км даваш 30 лв повече на ден, значи за годината трябва да си изгубиш време да работиш за 10 000 лв повече. Избора е дали да работиш или да "чакаш"!
  • #63
    Фф ( преди 1 година )
    Тойота сериозно се е засилила към Нокиа
  • #62
    Фф ( преди 1 година )
    На 22 кВ вкъщи зарежда моя Модел У LR за около 4 часа.....и в сметката забрави - зареждането от фотоволтаик.От 10 месеца зарежда само от фотоволтаик (или от батерията вкъщи).Минавам по 2.000 км месечно, понеже работата ми е на 40 км (80 км двете посоки) ...най якото е, че държавата ми дава тук в Германия по 35 цента на км за да ходя до работата......Лизинга ми излиза безплатен.......
  • #61
    До заблуден 58 ( преди 1 година )
    С хибрид с 40литра минаваш около 890км и зареждаш за по малко от пет минути и това ти струва 110лв а с електриката зареждаш цяла нощ за да минеш 400км и това ще ти струва 18 лева близо тоест за 40 лева ще минеш същото разстояние което минаваш с хибрида за около 110лв бензин но ще зареждаш 20 часа за да изминеш това разстояние което си изминал със зареждане от 10 минути с хибрида.за тези двайсет часа зареждане ако си работил докато си чакал си загубил 120лв при заплата 6 лева на час.
  • #60
    До 59 ( преди 1 година )
    И са толкова плиткопаметни, че ги лъжат по един и същ начин през няколко години и те всеки път си мислят че това е нещо ново. Ей го оня жълтофил дето обясняваше че първата информация за тези батерии на toyota-а била от 2021 година, при положение че му дадох цитат как през 2012 година са го лъгали по същия начин със същата лъжа и обещава ли че след три години почват масовото производство през 2015. А се подиграват на проблемите на започналото серийно производство на батериите на Тесла.
  • #59
    до 55 ( преди 1 година )
    Мине се, не мине, и митът за твърдотелните батерии на Тойотка изплува в мечтите на жАлтофилите като ерекция на пенсионер.
  • #58
    До 57 ( преди 1 година )
    Така е колега! *** им обяснявай на електриците, че е глупаво, ако можеш да зареждаш по 5 минути веднъж на 3 седмици само за 100 лв за 40 литра да минеш 500 км, да си губиш времето да включваш някакво си зарядно веднъж на две седмици и да зареждаш цяла нощ, 70 киловатчаса, за да минеш само 400 км за цели 10 лв. Как да им обясниш че времето е пари!
  • #57
    Име ( преди 1 година )
    Какво да говорим за тесла пробег на топ моделът им ес 400км преко сили.Умният човек може само да се подсмихне и да заобиколи тези некадърници и феновете им
  • #56
    Гост ( преди 1 година )
    До 53.Ти си се засилил да си купиш Тресла.
fallback
Последни