fallback

Ново начало – тестваме Renault Austral Mild Hybrid

Компактният SUV на французите внася свеж полъх в най-оспорвания сегмент на пазара

Компактните SUV продължават да са един от най-важните сегменти на пазара. Това важи особено за Европа, където конкуренцията е огромна, особено при масовите модели. Renault се включи в борбата още през 2015 г. с пускането на Kadjar, който въпреки технологичната си връзка с Nissan Qashqai, така и не успя да се утвърди на пазара. Вероятно това е и причината, поради която 7 години по-късно Renault реши да промени нещата, при това радикално.

Резултатът от тази промяна се казва Austral, чиято цел е да отбележи едно това начало за френската марка в сегмента. И то е доста обещаващо в няколко отношения – като се започне от дизайна и се стигне до техническите характеристики. Ако Kadjar изглеждаше заоблен и обемист, неговият наследник с дължина 4,5 метра има по-стегнат външен вид и е далеч по-балансиран.

В същото време обаче лесно можете да го сбъркате с новия Megane E-Tech, защото Austral следва същия дизайнерски стил, въведен от Renault с компактния електрически модел. Това се отнася не само за външния вид, но и за модерното вътрешно пространство. В него доминират два екрана, първият от които е зад волана и на него излизат показанията на приборите. Вторият е с портретен формат, сензорно управление и от него се командват останалите системи на автомобила.

Всичко е ясно подредено и работи бързо и гладко, което се дължи на мощния хардуер и на базирания на Android софтуер. Интегрирането на Android Auto чрез свързване смартфон също работи добре. Ако бордовата система и мобилното устройство са свързани чрез Bluetooth, можете да изберете да се свържете от Android Auto или от навигацията на автомобила, като оставите Google Maps да ви покаже пътя.

В допълнение към съвременната информационно-развлекателна система Austral предлага богато оборудване с разнообразна комбинация от материали, отлична изработка и подредена централна конзола. Тя е доминирана от широка дръжка, която може да се движи в надлъжна посока, като нейната реална функция е шофьорът да може да подпре ръката си, докато работи със сензорния дисплей. Отдолу има гумена подложка за смартфони, която може да се използва за лесно зареждане на батериите им.

Воланът на Austral изглежда малко претрупан, но това е така и при повечето съвременни автомобили. Многобройните бутони са за управление на често използваните асистиращи системи за управление, сред които е адаптивният круиз-контрол, например. Трябва ви обаче известно време, за да свикнете с неговата работа, тъй като той „обича“ да се презастрахова и това понякога води до ненужни спирания или коригиране на кормилното управление.

Именно асистиращите системи обаче помагат на Austral да се чувства като спокоен автомобил, предназначен за дълги пътувания. Пространството е голяма, седалките са удобни, а шумоизолацията е на високо ниво. Багажникът е с напълно приемлив обем – 430 литра, като при свалени седалки той се увеличава до 1455 литра. В същото време обаче кормилното управление е директно и това определено ще се хареса на шофьорите, които обичат да имат обратна връзка от волана.

Тук обаче трябва да уточним още нещо – това не е спортна кола. Под капака на тествания от нас автомобил е поставен 1,3-литров турбомотор, развиващ 160 к.с.. Той е съчетан със CVT скоростна кутия, като от тази комбинация не бива да се очакват чудеса. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема цели 9,7 секунди, а максималната скорост е 174 км/ч.

Двигателят е оборудван с мека хибридна технология със стартет-генератор, чието основно предназначение е да пести гориво. И тй го прави – тази версия на Austral постига разход от 6,5 л/100 км при движение в града или по селски пътища. На магистрала обаче хибридният ефект остава до голяма степен неизползван, като разходът вече скача до 8 л/100 км.

Цените на Austral стартират 53 990 лв, но за вариантът Mild Hybrid 160, който ние имахме възможност да тестваме, клиентът трябва да извади 63 990 лв. Толкова струва по-ниското ниво на оборудване Techno. Версията Techno esprit Alpine стартира от 69 990 лв, което е напълно поносимо с оглед на предлаганото на пазара.

Като цяло Austral ще има доста трудна задача, тъй като този SUV е сегмент е най-оспорваният на пазара в Европа. Френският модел обаче има някои сериозни предимства – най-вече при технологиите и оборудването, които му дават сериозни шансове за успех. В същото време той дава шанс на Renault да докаже, че уроците от недалечното минало са научени и сега марката може да гледа смело напред.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Меган на стероиди,с мотор на Клио,що да не му вземем 60 000 лв. като има балъци да ги дадат, за да карат СУВ милд хибрид!
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    ти пък къде виждаш СУВ в тая малолитражна бръкма!? менте - да!
  • #5
    до долния ( преди 1 година )
    Ти сув с 4х4 за тази цена и в тоя клас къде си виждал
  • #4
    Всъщност ... ( преди 1 година )
    ново начало на поредния провал - "СУВ" само на предно с моторче от сенокосачка - маде ин рено.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Екстра е колите ще стават само такива.За 55к толкова иначе има същите Джиип само че за 77к+
  • #2
    Леле ( преди 1 година )
    Карах това чудо на технологията, като дадеш педалът до долу да ускориш, само реве, но не ускорява. Да смени предавка или подобно - тц. Трябва да го натиснеш едва наполовина, за да се случи нещо.Не 160 - като кола с 70 кончета се държи.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "Джипка" само на предно, с невероятен 1.3 литров двигател. Трябва да си ненормален, за да го купиш това недоразумение
fallback
Последни