fallback

Mercedes използва Формула 1, за да се състезава с Tesla

Германският производител вече получава технологии от състезателния си отбор

Tesla остава пример за подражание на електрическия пазар благодарение на ефективността на своите модели, които най-често предлагат по-добра автономност от конкурентите си. В Mercedes-Benz обаче смятат, че имат скрит коз, с който да се противопоставя на американския производител и това е тимът на компанията във Формула 1.

Болидите в най-престижния автомобилен шампионат не са електрически, но капацитетът за развитие, технологиите и опитът, натрупан в състезанията, са много ценни. И благодарение на тях германската компанията може да подобри своите електрически модели.

„С Формула 1 ние имаме предимство, което другите нямат. Tesla не разполага с такова нещо, повечето от другите производители също“, коментира Маркус Шефер, главен технологичен директор на Mercedes и директор на отбора във Формула 1, цитиран от Reuters.

В края на 2021 г. Mercedes представи концепцията EQXX със силен фокус върху ефективността, тъй като обеща пробег от 1200 км с едно зареждане, благодарение на консумация от само 8,3 кВт/ч на 100 км. За сравнение, при Tesla този показател е 16 кВт/ч.

Принос за впечатляваща ефективност на концепта има и екипът на Mercedes във Формула 1, който участва в разработка на автомобила, използвайки своя опит в аеродинамиката. Прототипът EQXX е направен само за 18 месеца, като тимът от F1 е свикнал да работи с подобни срокове.

Благодарение на използване на методите от Формула 1 разработката на един модел ще отнема вместо сегашните 58 месеца само 14, смята Шефер. Идеите на състезателни отбор вече се използват за направата на нова електрическа платформа, като първите модели на нея ще бъдат готови през 2024 г. Те ще бъдат изградени на принципите, използвани при направата на EQXX.

Според един от водещите инженери в тима - Адам Алсоп, хибридното задвижване на Формула 1 е научило Mercedes как да „спре загубата на всеки един ват“. Компанията планира да получи от екипа във F1 още технология за разработване на батерии, инвертори и ново поколение двигатели за серийни модели.

fallback
  • #7
    МЪСК ( преди 1 година )
    И Халеевата комета да използвате, шансовете ви си остават същите. Вижте какъв обект открих на 08.05.2023 година в Тексас, пристигайки с Киберкамиона. Това е чисто новата ми печатница за пари! Честито Ми!
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Да си прочел статия някъде че Тесла гони нечии постижения? За сметка на това всяко трето заглавие свързано с Тесла е че някой ги гони и след 5 години ще ги стигне но винаги уточнението е че ще постигне днешните резултати на Тесла. А Тесла както знаем не стои на едно място, за да чака да бъде настигната. А това че само в софтуера са напред е най-голямата заблуда. Нещо да кажеш за задвижването и батериите? Аеродинамиката? Теглото? Ефективността? Сигурността при катастрофа пасивна и активна?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Елон мъск направи за смях банковата система с въвеждането на пейпал, автомобилния бизнес със създаването на Тесла и космическият бизнес със създаването на Спейс Х. Мерцедес щели да се противопоставят, МЕРЦЕДЕС, дето бяха еталон за качествен автомобил преди 20-30 години.
  • #4
    Пропов ( преди 1 година )
    Мерцедес имат над 100 години опит в правенето на най добрите автомобили. За това принос имат и огромните им успехи в моторспорта. Подобно е положението и с другите стари марки. Тесла имат предимство само в софтуера и то само няколко години. За мен е ясно кое е по лесно да бъде компенсирано. 100 год. техническо или 5 год. софтуерно изоставане. Старите марки бяха леко изненадани, ама разширяват отдел софтуер с повечко бонуси и готово. Тесла каквито и инженери да напазарува - 100год. са това.
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Е как ще го караш това чудо? Уж е разработвано от инженерите на формула 1, а максималната скорост е 140 км в час, но по-лошото е, че зарежда със 150 киловата мощност! С толкова зареждаха първите теслен модел s през 2012 година. Ако искаха да направят смислен автомобил, максималната скорост не чак толкова голям проблем, но скоростта на зареждане е от първостепенно значение и е много по-важна от пробега с едно зареждане. Ако тръгнат на 1000 километра по магистралата, теслата ще стигне първа
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - Сългасен съм и с това. Не виждам, как ще вкараш автомобил, дето да гори 8.3 квч/100 км. При Тесла според статията е 16 квч., ама за кой модел? Тесла 3. Ще е забавно да видя реален тест, ама не платен репортер, ами случаен човек, дето няма да ми отпуска от скорст 100 метра преди светофара, че да "регенне" (такива в Копенхаген, направо ми иде, да им регенна по един зад врата - като си се качил да караш, КАРАЙ)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези от mercedes пропускат най-важната част от уравнението. Тесла много добре знае как да направи по-ефективен автомобил. Знае и как да направи много по-бърз, защото прототипите въртяха Нюрбургринг за 7:05 минути, но следващото условие е най-важно - да предложат най-доброто съотношение качества цена, като водещото е достъпната цена. Освен това компенсират и с бързото зареждане.
fallback
Последни