fallback

Renault Vesta II поставя световен рекорд за разход на гориво

Автомобилът с капковидна каросерия и трицилиндров двигател харчи 1,94 л/100 км

Икономията на гориво винаги е била много важен въпрос за всички производители на автомобили, а през последните 50 години технологията направи големи крачки в това отношение. През 1980-те години на миналия век Renault работи върху прототип, който постига световен рекорд. 

 

 

Проектът се нарича Vesta II, а името е абревиатура на Véhicule Econome de Systèmes et Technologies Avancées, т.е. „Икономично превозно средство с модерни системи и технологии“ и има за цел да отговори на конкретно изискване на френското министерство на промишлеността. След две енергийни кризи в началото на 80-те години държавата ангажира автомобилните производители да изградят прототипи със среден разход на гориво средно под 3 л/100 км.

Целта на Renault е да произведе кола, която да съответства на Renault 5 по отношение на производителност, комфорт, пространство и безопасност, но с такъв разход на гориво. По този начин от самото начало всяка функция на автомобила е преосмислена, защото е невъзможно да се използват съществуващи компоненти, тъй като са твърде големи. 

 

 

Три прототипни серии в крайна сметка са произведени с напредването на проекта - Vesta I, Vesta + и окончателният вариант Vesta II. Впоследствие целта, поставена от френските власти, е изпълнена и далеч надмината.

Renault Vesta II се представя на публиката с уникално изрязана каросерия с форма на сълза, която генерира невероятен коефициент на съпротивление от 0,186. Точно като капка вода, колата не е еднаква по размер, тя е по-широка и по-висока отпред и става по-ниска и по-тясна отзад.

 

 

Предният капак е проектиран като продължение на предното стъкло, което от своя страна е наклонено на 57 градуса, за да балансира аеродинамиката и видимостта. Задното стъкло, от друга страна, е избрано да бъде идеално вертикално, за да се минимизират аеродинамичните течения.

За да се намали теглото, вратите са изработени от термопластичен материал със залепени стъкла и комбинирани с предни и задни алуминиеви елементи от съображения за безопасност.

Въздушният поток от двигателното отделение също е внимателно канализиран от инженерите на Renault, като подвижна плоча автоматично регулира всмуквания въздух, за да поддържа температурата на двигателя в оптималните работни граници. 

 

 

Двигателят е трицилиндров с обем само 716 куб. см, който е с мощност около 27 к.с. при 4250 об./мин. Максималната скорост е 140 км/ч, а размерите на автомобила са дължина 3540 мм, широчина 1540 мм, височина 1300 мм и междуосие 2220 мм. Теглото е 475 кг.

На 23 юни 1987 г., няколко месеца след премиерата на изложението в Токио, Renault Vesta II поставя световен рекорд по разход на гориво. Отбелязан е на магистралата Бордо-Париж с автомобилния журналист Жан-Пиер Госелин зад волана и неутрален рефер до него. По маршрута между двата града автомобилът изразходва 9,447 л бензин при средна скорост от 100,9 км/ч, което отговаря на разход от 1,94 л/100 км.

 

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Газова уредба, може ли да му се сложи?
  • #7
    Поздрави ( преди 1 година )
    Ще имате тесни пътища, автомобили малолитражки с по три, два или един цилиндър, малки коли ще карате,ще ви забранят и мотоциклетите, ще ядете бръмбари и скакалци, *** и какво ли не ще ви направят.Поздрави от Америка, тук пътищата са огромни, колите и мотоциклетите големи, пържолите от месо и всичко е голямо.Дерзайте братя и сестри
  • #6
    Пропов ( преди 1 година )
    Браво, чудесно, похвално! Ама не е за всеки тая бръмтийка. Тук всичко е изтънено и изпилено до абсолютния минимум. Аха аха да се счупи. И ще се счупи. Така че - не, благодаря!
  • #5
    Brudleyp ( преди 1 година )
    Следя!
  • #4
    Пешо Келешо ( преди 1 година )
    Дали ще стане на газ
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че и преди е имало икономични автомобили, но никой който е тръгнал да си купува автомобил не може да преглътне останалите недостатъци само заради икономия на гориво. Също както и преди това е имало мощни и бързи автомобили, но там пък повечето което са тръгнали да купуват автомобил не могат да преглътнат високия разход на гориво и скъпото обслужване. А сега електромобилите комбинират икономичността с огромната мощност и бързина и затова все повече хора ги избират без да правят компромиси.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - Ами виж батка - трбява да ти е гадно.
  • #1
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Е, и? Има и други недоразумения, които с 1 литър изминават по 1500 км, ама доколко това е пълноценен автомобил!?
fallback
Последни