fallback

Кои са най-търсените коли втора ръка в България през 2023?

Неочакван модел на Mercedes е на път да свали Volkswagen Golf от първото място

Вече две десетилетия Volkswagen Golf неизменно е най-продаваният автомобил втора ръка на българския пазар - но доминацията му може съвсем скоро да приключи. Традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в КАТ показва, че Golf все още държи първото място при употребяваните коли, но с най-малката преднина от години насам. По петите му се движи модел на Mercedes, който доскоро не попадаше дори в Топ 10. VW Passat, неизменният втори в ранглистите от Горубляне и Дупница, сега се е смъкнал чак на четвърта позиция.        2023 е първата година с два SUV автомобила между десетте най-продавани модела втора ръка           Като изключим това обаче, в предпочитанията на българите не са настъпили съществени промени. Все така почти половината пазар се пада на германските марки (46.3% от всички регистрации на употребявани автомобили от началото на 2023), далеч назад остават японски (18.7%), френски (10.6%), американски (6.8%, тук броим и Ford Europe), италиански (4.2%).

В сравнение със ситуацията отпреди пет години, най-много е пораснал пазарният дял на Mercedes (с цял процент), следван от Hyundai, Skoda, Dacia, Honda, BMW и Kia. Най-голям спад има в интереса към Opel (-2.2%), Peugeot и Fiat.       Пазарът на употребявани автомобили у нас е пораснал малко през първото тримесечие на 2023 спрямо същия период на миналата година. Но остава далеч под предкризисните 2017, 2018 и 2019 година. Графика AUTOMEDIA.BG       Постепенно отшумява и голямата страст на българските купувачи към минивановете - сега само един такъв модел (VW Touran) намира място в Топ 20. За сметка на това в челната десетка за пръв път има два SUV автомобила. Добра илюстрация за особеностите на българския пазар втора ръка е също фактът, че S-класата на Mercedes настига по регистрации Ford Fiesta и Skoda Fabia, и уверено изпреварва други популярни бюджетни модели като Renault Clio, Citroen C3 или Peugeot 207.          Най-търсените коли втора ръка в България през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Статистиката е лудница направо. На челните места пълно с немски лимузини и СЮВ-та - традиционно най-скъпите за придобиване автомобили, ако са нови. Съответно и за поддръжка като нашите милионници. Бедни сме, но за сметка на това комплексите са ни големи, като 6 цилиндрова S-класа на газ.
  • #37
    carlossa ( преди 1 година )
    Аман от тези *** немски каски.Кога ще ви до
  • #36
    До 35 ( преди 1 година )
    Коя дума те затруднява, байче? Да помагаме?
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Статия тип "турлюгювеч"! Авторът поне да си беше прочел на заглавието!
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпроса е до възможности , а не до желание за нов или лизингов автомобил ! Другото е комплекси които се избиват при избор на марка . Да в Албания и Косово се карат основно "премиум" Мерцедеси и BMW в Гърция карат основно японски коли . Всеки си има собствена философия за живота . Ум умува ,ум робува ум ......... !
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    До 32 - Защо, бе? Аз имах ML от 2014-а и за 6 години ми служи много добре. Въпрост е да си сменяш маслото и да не правиш глупсоти. Почти 130 000 км му навъртях.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Това пък с тия ML не се научиха.. не познавам човек с такова да не е страдал.
  • #31
    До Бай ганьо съм аз; ( преди 1 година )
    Еми не е Королка, баце! В сегмент D е, пълноценен автомобил. От твоя Мерцедес, само емблемата е останала, вярно е антика. За сметка на това моята върви 2 пъти повече, гори 2 пъти по малко и е поне 2 пъти по-сигурна. За останалите неща, нема смисъл да отваряме дума, че повечето ми екстри не са били налични за дъртия ти Мерцедес.
  • #30
    Стефан ( преди 1 година )
    Смао Corsa става,другите са постоянни посетители на сервизи и дупка в портфейла.Мечтата на комплек...сарското чалга поколение
  • #29
    Хейтър ( преди 1 година )
    Това с наливане на кинти в стари барутарници ще спре само ако се засили контрола на прегледите и оправят данъците. Видяхме че с вдигането на цените не стана.
fallback
Последни