fallback

Audi ще продължи да прави бюджетни коли

Следващият по-евтин модел на германците ще бъде новото A3

Audi ще избегне настоящата тенденция, започната от премиум-марките Mercedes и BMW, като ще продължи да се придържа към по-компактни модели като A3. Това потвърди изпълнителният директор на компанията Маркус Дюйсман, като допълни, че компанията му готви нов високотехнологичен компактен електрически автомобил, който ще излезе през 2026 година.

 

Германската марка се отказва от най-малките си модели и не планира наследници на настоящия компактен автомобил A1 и на кросоувъра Q2 . Но докато съперникът на Audi - Mercedes , спира производството и на A-Class, и на B-Class до средата на десетилетието, Audi планира да представи кола точно с този размер, при това изградена на изцяло нова платформа.

На годишната пресконференция на Audi миналия месец Дюйсман потвърди, че моделът с размер и на A3 е получил зелена светлина като част от стремежа си да има напълно електрическа кола във всеки ключов сегмент“. Решихме да пуснем допълнителен базов електрически модел след Q4 e-tron “, каза той.

Той ще се основава на новата архитектура за електрически превозни средства на VW Group, която се нарича SSP. По същество това е комбинация от инструментариума MEB, който в момента е в основата на VW ID.3 и Q4 e-tron на Audi, с PPE компонентите, които ще присъстват в по-големия Audi Q6 e-tron.

SSP ще замени и двете платформи през втората половина на десетилетието, рационализирайки ключови компоненти като батерии и електрически двигатели, за да осигури огромни икономии за VW Group и значително да подобри способността на своите марки да предлагат електрически превозни средства на по-ниски цени.

Членът на борда на директорите на Audi за техническо развитие Оливер Хофман каза, че моделите с размера на A3 в момента се адаптират, за да отговарят на изискванията на новата платформа SSP. Следващото поколение платформа ще бъде SSP, на която ще има много широка гама от автомобили - от компактния размер на A3 до D-сегмента. Ние вече сме наясно с платформата SSP и виждам бъдеще за автомобили с размера на A3, базирани на нея. Бъдещето на Audi е и в компактния премиум клас ", коментира Хофман.

Както вече знаем, SSP ще поддържа електрически двигатели от 85 kW (114 к.с.), но се очаква Audi да получи около 200 к.с. и задвижване на задните колела. В същото време инженерите ще имат пространство за внедряване на задвижване на всички колела и векторизиране на въртящия момент върху по-производителни версии на модела с етикет RS.

Новата изцяло електрическа кола с размерите на А3 обаче вероятно не означава наследник на съществуващия модел с двигател с вътрешно горене A3 . Настоящият модел беше представен през 2020 година и типичният седемгодишен живот ще приключи в ерата, когато Audi ще произвежда само нови електрически автомобили.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Нонсенс
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Ауди и бюджтен .. в едно изречение?! Подигравате ли се? Та те са позиционирани над ФВ?!?За пореден път, като пишете за коли, хванте се образовайте малко, поне за основните неща
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Румба, "компактен" и "бюджетен" са различни неща.
  • #7
    Тмнхвнпх ( преди 1 година )
    Кога пък Ауди са имали бюджетни модели? Тя майка им - ФВ, няма нищо бюджетно, та те ли.
  • #6
    до #3 ( преди 1 година )
    Правиш ли разлика между пазарен дял и брой продажби? Пиша, че продажбите им се увеличават и това е факт. Колкото до пазарния дял и той след време ще скочи. Няма как изведнъж да се случи. Говоря специално за Европа където действат закони, които възпрепятстват китайските автопроизводители. Да обаче те така или иначе ще станат масови съвсем скоро с каквато скорост се движат в производство и инвестиции в нови производствени съоръжения.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Погледни статистиките за продажбите на китайците и ще разбереш къде настъпват. Дори и в Европа го правят доста последователно и всяка година им растат продажбите въпреки изкуствените европейски ограничения налагани за да си запазят производството. Не си мисли, че съм фен на китайското. Даже изобщо не съм и едва ли ще си купя китайска кола, но не можем да си затваряме очите какво се случва. Китайците ни завладяват постепено и неусетно. Това е истината и предвид кризата ще продават все повече
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Единствено MG за момента предлагат някакъв смислен продукт, на видимо по-ниска цена. Но отново само на 1 пазар. Таргетът им за тази година е 100к коли в Европа - с 5 модела се надяват да направят 2 пъти по-малко продажби от миналогодишните на Тесла с 2 модела.
  • #3
    до 1 ( преди 1 година )
    Къде настъпиха тези китайци? Извън Азия не знам някъде да имат смислен пазарен дял. Показват в Европа разни електрички, но само на шепа пазари и на всичкото отгоре цената им не съществено по-ниска от колкото на утвърдените производители, включително Тесла (малко са млада фирма за това не ги вкарвам в утвърдените).
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Само че не си познал от кой ще взимат пазарен дял въпросните нови марки. Немците правят премиум коли и продават сравнително малко. Застрашени са масовите марки. Ще страдат Форд и ГМ в САЩ, а в Европа - ПСА, Рено и Шкода. В Азия - японците вече са ходещи мъртъвци, но корейците са в отлична позиция. От немците, единствено VW надали ще си върнат продажбите, които загубиха през последните години, но от всички европейски марки без Волво, те са най-напред в електрификацията.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Полека лека се преориентират не само те но и други в бюджетни коли. Немската тройка луксозни марки тепърва ще имат огромни трудности на пазара. Китайците настъпват и делът им се увеличава всяка година за сметка европейските марки. Освен тях Тесла водят много експанзионистична политика и доста сериозно отхапват парче от баницата. Корейците и те са със сериозен дял. Така че нещата не са никак розови. Особено с това евро 7 не ги виждам просто. Много ще я закъсат. Ама наистина много...
fallback
Последни