fallback

Lancia се завърна с премиум-електромобил с пробег 700 км

Pu+Ra HPE Concept дебютира като купе с дизайн, вдъхновен от Stratos

Италианската марка Lancia, собственост на концерна Stellantis, най-накрая разкри Pu+Ra HPE Concept, след като в продължение на месеци дразнеше публиката, показвайки само елементи от него. Той предсталява препратка към някои емблематични модела на италианския брад като Stratos, например, но в същото време показва и стила, на който Lancia ще залага през следващите 10 години.

Името Pu+Ra означава чист и радикален, докато HPE е High Performance Electric, но същият акроним е използван през 1970 г. за Lancia Beta, за да обозначи варианта High Performance Estate.

Влиянието на Beta не свършва дотук, тъй като Lancia Pu+Ra HPE Concept разполага с преинтерпретирани задни хоризонтални щори, които присъстваха и при спортния Stratos. Говорейки за легендарния Stratos, задната част на концепцията има много подобен вид на стария рали-автомобил с две врати, с кухи кръгли задни светлини и новия надпис Lancia, залепен между тях.

Друга препратка към миналото е външният цвят Progressive Green на концепцията, който е описан като „ориентиран към бъдещето и устойчив, съдържащ топъл златист тон, направен с пигменти от последно поколение, като същевременно отдава почит на историческата Lancia Flaminia Azzuro Vincennes“.

Страните на Pu+Ra HPE са още едно намигване към миналото, този път препращайки към моделите Aurelia и Flaminia с техните плавни по-късни линии, които се спускат към задната част на автомобила. Освен това новото лого на Lancia се откроява върху предните калници.

Една от по-забележителните характеристики на концепцията е кръглият покрив, за който италианската марка казва, че е вдъхновен от архитектурни елементи и като такъв се използва в цялото превозно средство, включително вътре.

Отпред, класическата решетка на Lancia е преосмислена чрез три лъча светлина, които правят Pu+Ra видим отдалеч, докато надписът по-горе ясно посочва каква марка превозно средство гледате.

Вътре в новата концепция има изобилие от елементи с кръгла форма, което според Lancia е чисто геометричен елемент от една страна, но от друга страна е доста често срещана гледка в традиционните италиански домове, главно под формата на кръглата маса в хола.

Има и кръгли килими от естествена вълна на пода на концепцията, кръгла масичка за кафе на централната конзола и кръг в арматурното табло, докато предните седалки са силно повлияни от произведените от Cassina класически италиански домашни кресла.

Панелите на вратите са покрити с материал, наречен MARM \ MORE, който се състои от 50 процента отпадъци от мраморен прах и рециклиран плат, изработен с естествени цветове, мек на допир и водоустойчив.

Захранването на информационно-развлекателната система е така наречената система Sound Air Light Augmentation (SALA), която работи заедно с виртуалния интерфейс HALL, позволявайки на водача и пътника отпред да адаптират вътрешната среда на автомобила по свой вкус, просто като докоснат бутон или използвайки гласа си. Според Lancia предстоящият Ypsilon ще бъде първият сериен модел, който ще използва този интерфейс.

Италианският производител на автомобили не разкрива твърде много подробности за изцяло електрическото задвижване на концепта, но посочва пробега с едно зареждане – 700 км. Предполага се, че същото задвижване ще бъдат използвани при бъдещи седан и хечбек, носещи името Delta, като и двата са базирани на модулната платформа Stellantis STLA.

Първият изцяло нов модел на Lancia от повече от десетилетие ще бъде следващото поколение градски автомобил Ypsilon, който ще дебютира като електромобил и plug-in хибрид към края на тази година, споделяйки същата платформа като сегашното поколение Fiat 500.

Още снимки на концепцията на Lancia - вижте в галерията:

fallback
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    А ти защо си мислиш че концептите винаги са само рисунки, а не реални автомобили? По изложенията редовно има концепти, както и прототипи. Прототипа е близо до производствена версия, а концепта нещо отвеяно, което няма връзка с реалността и представа на някой изчанчен дизайнер как би изглеждал един автомобил в паралелна реалност.
  • #9
    Лудория ( преди 1 година )
    Според мен концептуалните рисунки са вид полет на фантазиите на дизайнерите, чийто отзвук сред медии и потребители след това се следи, за да се разбере дали е правилна посока или не. Освен това е много по-евтино от създаването на прототип. Хората споделят в интернет изображение и текст, а не физически предмети. Има специализиран софтиер, който може да следи публикации и ключови думи, които след това се анализират. Така се разбира и за отзвука...
  • #8
    radoslav ( преди 1 година )
    какво ми дреме преди 100 години я виж по улиците да срещнеш ланча. То преди 100 години е имало много марки който са изчезнали.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия ако видиш какви коли са правели преди 100 години, ще се зачудиш как някой сега може да даде стотак за Ауди с мотор, залепен за решетката.
  • #6
    Ники ( преди 1 година )
    Е тия 100 години свястна кола не можаха да направят,сега концепт ще ми вадят.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    реплика на стратос https://youtu.be/3V6thGOlA5kдобре им се е получило
  • #4
    Гост ( преди 1 година )
    До 1 - концепта е да видиш какво могат да направят, но никога няма да го направят :-) Да се види как биха изглеждали автомобилите ако махнеш счетоводителите от автомобилните компании :-)
  • #3
    sameman ( преди 1 година )
    Идеята на концептите е да се експерементира с нови форми и материали, както и да се загатне за дизайрерския език в бъдещата линия на марката.
  • #2
    bulaquaculture ( преди 1 година )
    Вид реклама може-би!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Никога не съм разбирал идеята на концептите? Виж ако беше прототип, окей. Има голяма вероятност повечето от нещата някога да ги видим на практика в новия модел, но при концептите 90% от идеите никога не се използват.
fallback
Последни