fallback

Audi allroad quattro на старо – за какво да се внимава при покупка

Всъдеходното комби впечатлява с двигатели и оборудване, но има и някои слабости

В свят, пълен с комбита, който нямаше представа за бъдещия поток от SUV, Audi имаше далновидността да се осмели да направи нещо в началото на хилядолетието. Много преди Q3, Q5, Q7 и останалите.

След първото RS комби, производителят с четирите пръстена пусна на пазара Audi allroad quattro и това, на практика, беше първият кросоувър на марката. Моделът и днес очарова феновете, особено с 2,7-литровия V6 бензинов битурбо двигател. За какво да внимавате при покупка, посочват експертите от Motor1.

История

Докато второто поколение на Audi A6 дебютира през 1997 г. с обозначението C5, а комбито, наречено Avant, излезе на пазара през следващата година, премиерата на allroad се състоя на автосалона в Женена през 2000 г. Продажбите стартираха малко по-късно, но самото производство започна още в края на 1999 г.

Самото Audi allroad quattro е разработено с цел създаване на безкомпромисно комби, което да впечатлява както на пътя, така и извън него, повишавайки производителността и технологичните стандарти спрямо конкуренцията (по това време тя се състоеше главно от Volvo Cross Country и Subaru Outback ).

Технологии

Освен с впечатляващи външен вид, автомобилът привличаше и с електронно контролираното въздушно окачване. Той може да променя пътния просвет от около 14 до почти 21 см, правейки комбито по-универсално от стандартното A6 Avant.

Първоначално моделът е предлаган с два двигателя (180 к.с. 2,5-литров V6 дизел и 250 к.с. 2,7-литров с двойно турбо V6 бензинов двигател), а по-късно гамата се с TDI, развиващ 163 к.с., както и с V8 бензинов мотор с 300 к.с. Задвижването на четирите колела „quattro" е задължително за всички версии. Производството продължава до юли 2005 г., когато излиза следващото A6 – поколение C6.

Дизайн

За да се разграничи визуално от A6 Avant, като същевременно запази формата си, allroad има специфични брони, лайстни на праговете и калници, изработени от небоядисана пластмаса. Към разликите може са бъдат добавени хромираните лайстни на праговете и релсите на покрива, който е третиран с различен матов цвят от останалата част на купето.

Добре изглеждат и подсилените лети джанти с двойни успоредни спици и специални гуми с размер 225/55 R17, които най-добре отговарят на философията на този allroad. Зеленият цвят на каросерията може да се съчетае с кожа със същия цвят и полирано орехово дърво.

Размери

Размерите на офроуд-комбито са дължина 4,81 метра, широчина - 1,85 метра, височина - 1,55 метра, и междуосие 2,76 метра.

Багажникът побира между 455 и 1590 литра, което прави колата много подходяща не само за шофиране извън асфалта, но и за дълги пътувания.

Слаби страни

Мощността от 250 к.с. е достъпна при 5800 об/мин, но благодарение на битурбото въртящият момент е достъпен почти веднага, а 6-степенна механична скоростна кутия е отлично настроена спрямо V6 мотора. Същото обаче не важи за автоматика Tiptronic, който се предлага като опция за модела.

Като недостатък може да се посочи и факта, че аеродинамиката има по-голям негативен ефект отколкото при нормално A6 Avant, като съответно и теглото е по-високо. Всичко това води до сериозен разход на гориво, така че дизеловият вариант е по-добрият избор в случая.

Сред слабостите на модела са спирачната система и електронното окачване. Това не се отнася толкова за работата им, колкото за огромните разходи за ремонт, ако нещо се развали. Оригиналните части за Audi са скъпи, но компромиси с евтини детайли не се препоръчват.

Колко струва днес?

При появата си на пазара цените на това Audi започваха от около 50 000 евро. Версията с V8 бензинов двигател обаче беше доста по-скъпо заради сложния битурбо двигател. В наши дни може да се намери добро allroad TDI за около 5000 евро.

Ценовият диапазон обаче е доста голям, като най-скъпите и запазени екземпляри струват над 10 000 евро.

fallback
  • #13
    д'Артанян ( преди 8 месеца )
    младежи, може да си чешете езиците колко искат, но фактите са си факти - 170 000 км. за 7 години, среден разход 8- 9,5 според сезона и освен ангренаж, 4 възглавници ( рециклирани) и комплект предни носачи друго не съм пипал. Хубаво масло, смяна на 10-12 000 и безгрижно каране. ( 2004, ръчни скорости, 163 к.с. и е на 330 000 поне с рожденият и съединител;) ). Бъдете здрави
  • #12
    Аспарух ( преди 1 година )
    Карам 2.5TDI от общо 12 години, като през последните 7 е Б6 2.5TDI 180 кс. Quattro и както казва един колега всичко е супер, но козата си иска Пърч безкомпромисно и навременно обслужване и Майстор който разбира какво трябва да направи, а не някои Чичо Стефчо от кварталния гараж, който тепърва ще се учи на колата ти.И да Ауди, БМВ и Мерцедес не са за хора който цепят стотинката на две и искат само да карат без да подържат и да гори 5лв. на 100.
  • #11
    Пропов ( преди 1 година )
    99, абе кога успяваш да ги караш тия всичките Алудита, че и мнение да даваш. На въже ли ги дърпаш накачулени или напрво на камиона качени и ги разхождаш да се фукаш с тях. Ти Ауди не си и помирисвал, щом толкова ги хвалиш, то е ясно. Ами я кажи стягаш ли я Б4-ката за музея че скоро ще направи 1 милион, ама километра ли , мечти ли...А и ESP може да се изключва, толкоз коли имаш пък да знаеш, ааа!
  • #10
    99 ( преди 1 година )
    Гроздето, разбира се, е кисело. Имам Б4/2.6 бензин QUATTRO. А4/2.5 TDI QUATTRO и Allroad 2.5 TDI. (и няколко други марки , но това не е важно)С нито един от изброените нямам проблем, а ги карам редовно. Много е проста рецепата - редовно и безкомпромисно обслужване. Б4-ката е на 800 000 километра, вярно, харчи много бензин, но си струва кефа от карането, защото няма простотии като ESP и т.н. A4-ката ми е работната кола (модела със 180 коня е) за извън града, уникална динамика. Allroada Е ...
  • #9
    Лисан ( преди 1 година )
    Трябва да внимаваш да не го купиш!!!
  • #8
    VAYK ( преди 1 година )
    Помните ли 2.5 TDI, наречен в БГ "душегуба", слагаха го и на първите А6 алроуди! Доста хора отказа от тази марка завинаги :)))))
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Най- проблемният модел на една от доста скъпите за обслужване марки. Над 20 годишен. И подарък да е, пак ще се набуташ с няколко хиляди още първата година
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-важното е да се внимава да не го купиш
  • #5
    21Ф-13 ( преди 1 година )
    V6 дизелите им са технически трагедии, и бомби със закъснител. Лакоми бензини, за съжаление всичките с добра мощност са V6. Който е спокоен с V6 от VAG да си бере гайлето. Калпави автомати, на които Audi (всъшност VW), така и не пожелаха да овладеят проблемите. За това поколение A6 (С5) безпроблемен дизел 1.9 131к.с. ръчка. Скъпа ходова част и окачване, скъпи части. Но има по-евтини алтернативи марки части.Удобна откъм пространство, и разбира се добра изработка на купето срещу короз ...
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    не купувайте освен ако имате излишни пари ауди allroad.все едно да си купиш десет годишна надуваема лодка.
fallback
Последни