fallback

Шеф на Toyota прогнозира поредно поскъпване на новите коли

Въпреки това, в компанията са сигурни, че ще продадат повече автомобили през тази година

Средните цени на чисто нови автомобили ще се повишат през тази година, като тази тенденция ще се запази и за бъдеще. Това обявиха ръководители на подразделението на Toyota в Северна Америка, като те посочиха цифри само за САЩ, въпреки че очакват поскъпването да бъде за цял свят.

През миналата година средната цена на нова кола в САЩ е била 44 641 долара, но се очаква през тази година тя да надхвърли 50 000 долара. Това увеличение ще стане факт, въпреки възстановяването на веригата за доставки, като се очаква търсенето отново да превишава предлагането.

Според Джак Холис, ръководител на продажбите на Toyota Motor North America, през 2022 г. компанията е продала 2,1 милиона нови автомобила от марките Toyota и Lexus в САЩ. Прогнозата е, че през тази година увеличението ще бъде най-малко със 100 000 единици.

Топ-мениджърът допълни, че търсенето на употребявани превозни средства също расте непрекъснато, като дори модели, които вече са извадени от пазара на нови коли, поддържат висока остатъчна стойност. Според Холис, ако индустрия на беше ограничена от проблемите с доставките, само в САЩ е можело да бъдат продадени 17 милиона нови автомобила, а не 13,38 милиона, колкото бяха реализирани всъщност през миналата година.

Прогнозираното увеличение на цените вероятно ще се случи въпреки възстановяването на веригата за доставки и се очаква търсенето отново да изпревари предлагането тази година. В Toyota пресмятат, че проблемите с производството и увеличението на цените през миналата година са отказали 6 милиона потенциални клиенти от покупката на нова кола.

Според вицепрезидента на Toyota Motor North America - Боб Йънг, инфлационният натиск, който засяга индустрията, до голяма степен се дължи на бързо нарастващите разходи за суровини.

„Забелязва се известно отстъпление на пазарите, но като цяло инфлацията ни кара да работим по-агресивно и да бъде по-обединени в опита си за намаляване на разходите. За съжаление, дори да се постигне облекчаване на цените на суровините, то вероятно няма да достигне до крайните потребители“, обясни Йънг.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота и Хонда тук са доста по-скъпи от САЩ и пробутват скапани модели доста, ето на отворете сайта на Тойота нещо за новия Приус да пише, ами няма и един ред.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой не прибира субсидии, казваш? Тойотка, на която цялата крайно безсмислена и неуспешна водородна програма е финансирана изцяло от държавни и щатски субсидии в Япония и Калифорния? Става дума за милиарди долари на данъкоплатците, които ако ги бяха изгорили в камината, щеше да има повече полза от тях.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Не ги мислете Тойота. Те и тая година ще продадат над 10 милиона и че спечелят чисто към 20 миларда $. При това без да са прибрали милиарди под формата на субсидии. Интересно е какви резултати ще изкарат Тесла, които имаха 15% марж преди да им се наложи да свалят цените с.. 10%.
  • #7
    q ( преди 1 година )
    Само не разбрах, как така преди 2 години определиха 2025 за годината, в която автомобилите с ДВГ ще станат по скъпи от електрическите със същите характеристики. Познаха. Бъдещето на Тойота е мрачно.
  • #6
    до 1 ( преди 1 година )
    Според разни ютюбъри, изобщо не са само Тойота и Хонда с проблеми с наличностите. Дилърите и на Форд, и на ГМ, и на Крайслер (Стелантис) са с големи наличности, но продължават с някакви безумни надценки над препоръчителната от производителя цена. Същевременно по търговете за употребявани коли на едро, предложенията намаляват, а същевременно и автокредитирането не цъфти, така че според много народ предстоят "интересни" месеци на автопазара в щатите.
  • #5
    до 3 ( преди 1 година )
    Говори за целия пазар и всички марки, не за Тойота. Но все пак цифрата му е повече от оптимистична, както и цялото му изказване е умишлена лъжа.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Само тъй, кви са тия евтинджоси от 44 хиляди долара, вдигай на 60 направо. А иначе в Щатите ще им намалеят продажбите покрай IRA. Там ще се продават сериозно електрички заради субсидиите. Но по-добре да се субсидират електричките като там, отколкото като при нас да въвеждат невъзможни стандарти за емисии, които оскъпяват и без туй нечовешки скъпите коли с ДВГ, но пък по този начин бленуваното изравняване на цените на електричките и нормалните коли наистина се случва. Алелуя.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    "през 2022 г. компанията е продала 2,1 милиона нови автомобила от марките Toyota и Lexus в САЩ." Абе този на каква трева е за да твърди" В Toyota пресмятат, че проблемите с производството и увеличението на цените през миналата година са отказали 6 милиона потенциални клиенти от покупката на нова кола."Сериозно ли си мисли че са щели да продадат 8 милиона вместо 2
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Toyota говори за повишаване на цените на автомобилите си а тесла свали цените на своите с 10 000 долара и казва че това е само началото и цените ще падат още както заради по-ефективно производство така и заради падането на цените на материалите. хайде да видим коя стратегия ще е по печелившата? Ето откъде тесла ще вземе няколко милиона броя автомобили пазарен дял. До скоро се съмнявах за 20 милиона продажби през 2030, но ако останалите качват цените, няма да се учудя да ги постигнат.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Много е интересно каква пропаганда излиза от устата на индустрията. А независимите източници казват, че Тойота и Хонда имат огромни количества непродадени бройки в Америка и Китай (двата им най-големи пазара) и интересът спада постоянно, а причината - нямат ел. модели. Има отделни модели, от които Тойота поддържа умишлен недостиг, които се продават на завишени цени - ЛК и GR Корола. И това е. За първите 3 месеца на 2023 продажбите на Тойота са 20% надолу. За какъв растеж мечтае този ръб?
fallback
Последни