Когато Bugatti Type 57 е представен за първи път през 1934 г. с впечатляващата си визия и неговите обширни извити линии, няма друг автомобил, който да може да се мери с него. Проектиран от Жан Бугати - син на основателя на компанията Еторе Бугати, това е перфектната комбинация от стил и скорост. Този автомобил е влизал в класации за най-емблематичните класически коли, създадени преди Втората световна война.
Bugatti Type 57C Atalante, произведен през 1938 г., ще бъде изложен на търг, като очакваната цена е 3,4 милиона долара, защото се смята, че този екземпляр е по същество уникален. Въпросът е не само, че има само пет такива екземпляра, но също така е от най-рядко срещаната версия като безопасност.
Компанията Bugatti е построила само 17 шасита Type 57 Atalante, 16 от които с двигатели с компресор, което е обозначено с буквата C (за компресор) в наименованието на модела.
Купувачите на шасита се обръщат към частни ателиета за допълнителна каросерия, а въпросният екземпляр е един от петте, които получават алуминиева каросерия от Gangloff Coachworks. Това е швейцарско-френски производител на каросерии, известен с работата по много уникални автомобили Bugatti, както и с оригиналния си интериор.
През 1938 г. това конкретно копие на Bugatti е демонстрирано на международното изложение в Париж. След Втората световна война колата е съхранявана в частна колекция в продължение на около 60 години, а настоящият продавач я е купил през 2014 г.
От аукционната къща отбелязват, че автомобилът е запазен в оригиналния си вид. Това се отнася не само за двигателя с всички фабрични компоненти, но и за стандартния интериор, въпреки че сравнително наскоро спортната кола е частично възстановена. Купето е оборудвано с 3,3-литров редови 8-цилиндров двигател с мощност 210 к.с. и максимална скорост 193 км / ч.
В състезателен вариант Type 57 също е звезда, след като поставя множество световни рекорди и печели „24-те часа на Льо Ман“ през 1937 и 1939 г. Type 57C Atalante е придружен от подробна документация, включително фабрични писма от Еторе Бугати и доклад от експерта по марката Пиер-Ив Лажие.
Още снимки - вижте в галерията