fallback

Не е само BMW – вижте как решетките пораснаха за 30 години

Този елемент вече играе основна роля в съвременния дизайн на автомобила

През последните години един от най-обсъжданите елементи в дизайна на автомобила е все по-голямата решетка на радиатора на BMW. В същото време няма как да се отрече, че именно този детайл (не само при баварския производител) е един от най-важните, тъй като благодарение на него различните марки се разпознават по-лесно.

Решетките обаче все по-големи – не само при BMW, но и при останалите производители. И ако си мислите, че тези от преди 10 години изглеждат малки, ако бъдат поставени до съвременните им еквиваленти, вероятно сте забравили как изглеждат автомобилите от 90-те години. Разбира се, още тогава имаше производители като Mercedes и Rolls-Royce, които призоваваха погледите към предната част на колите си с голяма плоча хром, но повечето хечбеци и седани имаха малки решетки, а някои изобщо нямаха никакви.

Изтичането на целия необходим охлаждащ въздух от дупка в бронята, а не традиционно отваряне на решетката може да е често срещано в спортните автомобили и суперколите, но беше необичайно в по-практичните превозни средства. За съжаление, когато този външен вид се превърна в норма, автомобилите започнаха да губят своята идентичност и автомобилните производители започнаха да въвеждат отново все по-стилизирани решетки, опитвайки се да вкарат нов стил в дизайна.

Факт е, че за 30 години решетката на радиатора порасна значително. И този подбор от модели го доказва. Може обаче да се спори кой от двата варианта е по-красив.

Колко пораснаха решетките на радиатора за 30 години (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #9
    KoPr ( преди 1 година )
    Не разбирам много от двигатели и от дизайн, но тези огромни дупки не са ли предназначени да навлезе повече въздух заради турбото, а доколкото знам в днешно време дори мотори 1.0 са с турбо
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Дебели коли - големи фарове и големи решетки - толкова е проста връзката.
  • #7
    Веселин Бенев ( преди 1 година )
    Ще речеш, че Hyundai е Ferrari отпред.
  • #6
    Гост ( преди 1 година )
    От последната снимка на Ауди А4 ясно се вижда къде е бронята и че отворите всъщност са същите. Най-се дразня, че една фирма като започне да слага големи решетки всички започват. Същото е и с тези отвори под фаровете и с тези гънки/линии по вратите... При електромобилите пък непременно трябва да има лента с диоди...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    говори се че огромните решетки възбуждали богати купувачи в Китай... ужасно е в общия случай.
  • #4
    Ачо ( преди 1 година )
    На мен ми харесват Ауди и Мерцедес на дизайн
  • #3
    BMW ФЕН ( преди 1 година )
    НА мен голямата решетка не ми харесва на новото БМВ
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    При мустанга е ясно защо му е голяма решетката но при тайотка с 1.2литров двг си остава мистерия.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    БМВ М1 е най-красивата кола! Сагашните са пълна трагедия. Лексус ме е срам да коментирам. Има нещо извратено в последния му дизайн.
fallback
Последни