fallback

Какво задължително трябва да направите с колата преди пролетното затопляне

По-добре е сега да предотвратите проблема, отколкото по-късно да плащате за скъп ремонт

Пролетта е точно зад ъгъла, което означава, че наред със слънцето и игривото настроение собствениците на автомобили рискуват да получат редица оперативни проблеми. Факт е, че през зимата колата е постоянно подложена на стрес, последствията от който е по-добре да се предвидят, отколкото да се лекуват по-късно, губейки нерви и пари.

Преди началото на пролетта трябва да помислите за проверка на „железния ви кон“, за да предотвратите „раните“, характерни за пролетния сезон. Например, погрижете се за почистването на дренажната система на автомобила. В края на краищата, ако това не се направи, влагата може бързо да проникне в скритите кухини на тялото, образувайки ръжда, а също и да попадне върху електрическото окабеляване.

Често страда и горивната помпа, която поради изобилието от влага започва да изпомпва гориво по-лошо, в резултат на което в най-решаващия момент двигателят може да загуби мощност . Дори се случва, че поради т.нар. контактен оксид, двигателят спира по време на движение. По-добре е да инспектирате електротехника, преди да започнат проблеми от такъв характер.

Тягата на двигателя може да се загуби и поради факта, че през зимата във въздухозаборника се е натрупала мръсотия, „овкусена“ с пътни реагенти, които комуналните служби пръскат дори когато на улицата няма нито сняг, нито лед. Веществото се утаява върху въздушния филтър, който губи пропускателна способност, което лесно води до факта, че двигателят започва да "киха" и да се "задушава" .

Между другото, въпросните автохимикали причиняват и непоправима вреда на изпускателната система. А при резки промени в температурата, характерни за пролетта, окислителните процеси се засилват в пъти. В резултат на това ауспухната система ръждясва доста бързо. Като цяло, не пренебрегвайте поддръжката на колата си, като тя е добре да се прави преди всеки сезон.

fallback
  • #4
    Да питам ( преди 1 година )
    А трябва ли след като съм разглобил купето и подсушил всяко болтче и ламаринка да разглобя и двигателя за да премахна влагата в блока и главата? За горивната система че трябва да сваля резервоара и да го почистя от влага разбрах . Следвам съветите ви предполагам до юли ще съм обезвлажнил цялата кола!!!
  • #3
    Бай Х ( преди 1 година )
    А съвети за тези,които предвидливо са се обзавели с гаражи,където температурите не падат под нулата ???Купил си кола за 200-300 бона,а гараж няма,това е само в България !?
  • #2
    Sas ( преди 1 година )
    Хаха, супер!
  • #1
    Иванов ( преди 1 година )
    Карам и когато се скапе ремонтирам
fallback
Последни