Компанията BMW работи върху начини да предотврати разсейването на шофьорите от пътниците в превозното средство, гледащи видеоклипове или сърфиращи в интернет на екраните на информационно-развлекателната система. Нов патент, разкрит от CarBuzz и подаден от DPMA (германския орган за интелектуална собственост) показва как BMW ще разчита на „натиск“ от пътници, за да поддържа фокуса на водачите, като временно изключва екрана на информационно-развлекателната система, ако вниманието на водача се измести от пътя към екрана.
Идеята е следната - камера проследява движенията на очите на водача и ако те бъдат уловени да гледат в предварително определена област, която не се счита за необходима за безопасната работа на автомобила, като например поглед към страната на пътника на BMW iX, тогава екранът на инфоразвлекателната система ще се изключи за кратко време. От компанията вярват, че когато пътник се опита да гледа нещо и екранът продължава да се изключва, той ще обърне внимание на шофьора да внимава.
Има различни решения, като най-крайното е изгасването на екрана. BMW също предлага алтернативи като намаляване на яркостта или намаляване на остротата на видеото, за да се създаде размито изображение, което не може да се гледа.
Въпреки това, тъй като тези промени могат да се възприемат като дефектна информационно-развлекателна система, има и по-малко „агресивни“ начини за уведомяване на пътниците за отклонения поглед на водача. Например с надпис. Що се отнася до аудиото, звукът може да се промени, засилвайки разочарованието за зрителя, или да бъде поставен на пауза с видеото.
Познати са и други подобни решения. Например компанията Visteon разработи подобна технология, която ще направи екрана да изглежда черен само за водача. Mercedes използва подобна технология в новото информационно-развлекателно табло Superscreen за 2024 E-Class, комбинирайки камери, за да позволи леко затъмняване на дисплея на пътника.
Според изданието използването на „социален натиск“, за да се запази концентрацията на водача е новост, но не може да се смята, че постоянното дезактивиране на изгледа на шофьора към екрана на пътника е по-добро решение.
Осигуряването на поверителност, като предотвратяване на гледането на екрана от друг ъгъл, освен отпред, е характерно за някои модели смартфони и таблети. Подобно решение за екрана от страната на пътника би бил евтин начин за постигане на същия резултат.