fallback

BMW X5 и X6 M Competition станаха хибриди

Обновените спортни SUV получиха електромотор в скоростната кутия

В началото на февруари BMW представи обновените BMW X5 и X6, а сега идва ред и на най-мощната вертия - M Competition. Нейното производство ще стартира през април в завода в Спартенбърг (Северна Каролина), а дебютът пред публика ще се състои на конкурса за дизайн в Амелия Айланд.

Вариантите M Competition на X5 и X6 продължават да използват 4,4-литров V8 с двойно турбо, но той получава 48-волтова мека хибридна помощ. Електромоторът с мощност 12 к.с. и 199 Нм е интегриран в 8-степенната автоматична скоростна кутия. Той обаче не променя мощността на задвижващата система – 625 к.с. и 750 м.

От BMW твърдят, че хибридната помощ осигурява по-добра производителност при ускорение, а също така намалява разхода на гориво, но засега конкретни стойности не се споменават.

Двигателят V8 има нови компоненти като изпускателен колектор с напречен вал, подсилено задвижване на коляновия вал, електрически контролиран клапан на турбокомпресорите, ревизиран канал за всмукване на въздух и маслена помпа с лопатки. За модела стандартни са ауспух M Sport и модернизират катализатор.

BMW X5 и X6 M Competition, моделна година 2024 г., ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди, тоест този показател също не се променя. Максималната скорост е 250 км/ч, но с опционалния M Driver’s Package тя се увеличава до 285 км/ч.

Трансмисията на двата автомобила също е ревизирана, като тя има по-къси предавателни числа за първите три зъбни колела. Поставен е нов маслен картер от лят алуминий, който има охлаждащи ребра и увеличен капацитет на течността.

Подобно на стандартните BMW X5 и X6, обновените модели M Competition получават нови, по-тънки фарове. Бъбрековидните решетки на радиатора вече са изцяло черни. Новите екстериорни цветове включват Brooklyn Grey metallic, Isle of Man Green metallic и Frozen Pure Grey metallic.

Интериорът на тези модели получава BMW Curved Display, който комбинира 12,3-инчов информационен екран и 14,9-инчов контролен монитор в една рамка. Кабината се предлага стандартно с тапицерия от въглеродни влакна, но купувачите могат да избират опции като Fineline Black или Silver Ash Root Open Pore (дърво).

Всички тези промени водят и до увеличение на цената. BMW X5 M Competition започва от 158 300 евро, X6 M Competition - от 161 200 евро. Това е с около 9000 евро повече от преди и така двете спортни версии се доближават до зlug-in хибридния флагман BMW XM, чиято цена стартира от 170 000 евро.

Още снимки на обновените спортни SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    до японофилче 1 ( преди 1 година )
    Японофилчетата се изяждат всеки ден от яд. Не могат да разберат как тези немски чупливи паркетници струват по 300 хил., изкарват само гаранцията, а някак си се продават в пъти повече от японския "премиум". Как спите, генийчета?
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    По-добре е да караш в гаранцията автомобил, който те радва всеки ден, вместо такъв, който те кара да искаш да се самообесиш още от първото качване, пък ако ще да изкарва и 50 г.
  • #3
    Факт!-тически ... ( преди 1 година )
    увредените от ползване на рено/неуДачия пак са се проявили - том, долу, дето им е мястото!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Дачия Сандеро е по-добър вариант
  • #1
    Не мерси ( преди 1 година )
    Немски биклюци колкото да изкарат гаранцията
fallback
Последни