Електрическите превозни средства обикновено се представят добре при „Лосовия тест“, като това се дължи не само на ниския им център на тежестта, но и на множеството асистенти при шофиране, с които са оборудвани. Този път екипът на изданието km.77 тества един от най-луксозните модели, задвижвани изцяло на ток, които се предлагат на пазара.
Седанът Mercedes-Benz EQE представлява умалена версия на ЕQS, който по-рано беше подложен на същото изпитание. И затова се очакваше, че той ще постигне подобен резултат. Всъщност обаче EQE се представи дори по-добре от своя „батко“.
Според тествалите електромобила, той предлага по-бърз и по-директен контрол върху управлението, което го прави по-лесен за маневриране в сравнение с EQS. Най-високата скорост, постигната от EQE, без да бъдат ударени конусите, е 74 км/ч. При EQS този показател беше 72 км/ч, а за да се счита за преминат успешно „Лосов тест“, автомобилът трябва да се справи със 77 км/ч.
Както вече стана дума, повечето електрически превозни средства се представят добре на изпитанието, чиято цел е да се провери стабилността на пътя на автомобил в случай на внезапна поява на препятствие на пътя. Корейските Kia EV6 и Jyundai Ioniq 5, например, показаха отлични резултати на теста, докато BMW i4 и Ford Mustang Mach-E не успяха да го направят.
Във видеото се вижда и как Mercedes-Benz EQE се справя със слалома. Седанът демонстрира пъргавина и малък наклон на каросерията и се вижда, че електронните асистенти също си вършат работата много добре.