fallback

Автопилотът на Tesla беше оневинен за фатална катастрофа

Причината за трагедията са алкохол и висока скорост на автомобила

Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) в САЩ освободи системата за автопилот на Tesla от всякаква отговорност, свързана с широко разгласена фатална катастрофа през пролетта на 2021 г. в Тексас. Тогава малко преди полунощ на 17 април Tesla Model S P100D от 2019 г. напуска пътното платно и се удря странично в дърво, след това в друго дърво и после се запалва. Двама души в колата загинаха в резултат на наранявания и изгаряния.

 

 

Заключението е, че увреждането на водача и високата скорост са изиграли голяма роля в злополуката. Констатациите са в противоречие с началните доклади, според които се предполага, че виновен е автопилотът. Когато катастрофата за първи път стана публично известна полицай Марк Херман каза, че следователите са „100 процента сигурни, че никой не е бил на шофьорската седалка, управлявайки това превозно средство по време на удара“.

Разследващите просто грешат, смятат от NTSB. Член на семейството на един от мъжете каза на властите, че е гледал как мъжът се премества на задните седалки, докато Model S тръгва. Видеозапис от дома на собственика на Tesla обаче показва как той влиза на шофьорското място, преди да излезе на пътя. NTSB не успя да определи дали вратите биха могли да бъдат отворени ръчно, след като колата загуби захранване при катастрофата и след това при пожара.

 

 

Бордът смята, че „наличните доказателства предполагат, че шофьорът е седял на шофьорската седалка по време на катастрофата и се е преместил на задната след инцидента.“ А и информация от бордовия регистратор на аварийни данни (EDR) показва данни, съответстващи на активността на водача през петте секунди, водещи до катастрофата.

Шофьорът се е движил с около 67 мили в час (108 км/ч) преди да изгуби контрол над електромобила. Ограничението на скоростта е 30 мили в час (48 км/ч). Освен това той е пил преди катастрофата и е имал концентрация на алкохол в кръвта почти два пъти повече от разрешената граница в Тексас.

 

 

Част от официалните констатации на организацията гласят следното: Автопилотът не може да бъде включен на път без маркировка, така че не би позволил на мъжете да го включат така или иначе. Освен това, ако автопилотът помага за управлението на колата, някой би трябвало да остане на шофьорското място. Хипотетично круиз контролът (TACC) на Tesla може да е бил включен, но не над максималната възможна скорост на пътя от 30 мили в час, както е доказано от задълбочените тестове на NTSB.

В добавка шофьорът е взел лекарства без рецепта, които могат да причинят сънливост. Комбинирайки всички тези фактори, шансовете за катастрофа се увеличават значително. NTSB препоръча на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) да започне да изисква пасивни интегрирани в автомобила системи за откриване на алкохол в хората за всички нови автомобили. Самата NHTSA също разследва същия инцидент, но все още не е публикувала констатациите си.

 

 

fallback
  • #13
    реплика ( преди 1 година )
    Не смятат че падащият волан било дефект, то вече и много хора не смятат че това е кола
  • #12
    До 6 ( преди 1 година )
    Автопилота не е бил пуснат, защото точно там няма маркировка и още при катастрофата, всички собственици на тесла казаха, че няма как да е включен каквото и да говорят. Първоначалната версия беше, че и шофьорът и пътника са се качили пияни директно на задната седалка и са включили автопилота който ги бил пребил и всички още тогава обясниха, че това няма как да стане. Сега това се потвърждава и от видеозаписа, на който се вижда, че шофьорът се качва на шофьорската седалка, а не на задната.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    А за да пуснеш волана, задължително трябва да му сложиш устройство, което да лъже компютъра, че го държиш. Тоест илон мъск изрично казва, че автопилота не е завършен, въпреки че не греши в 99% от случаите, но другите които снимат клиповете са заложили че точно на тях този 1% грешка няма да им се случи и въпреки, че са чекнали в менюто, което е равносилно на подпис, че са напълно отговорни за шофирането, отиват да си рискуват живота на задната седалка. А в случая автопилота дори не е бил пуснат.
  • #10
    До 5 ( преди 1 година )
    "Не се обръща внимание на приказките на Мъск и тумбата от фанатизирани по колите му блогари, които се снимат на задната седалка докато колата е с 150 на магистрала" Не знам каква причина следствена връзка успя да намериш между двете? Ще ми помогнеш ли? Илон Мъск от няколко години казва, че до края на годината автопилота ще бъде завършен, но винаги остава поне една година до завършването и шофьора задължително трябва да държи волана. А другите са пуснали волана на незавършения автопилот.
  • #9
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла никога не да виновни.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    И така, общият брой на случаите, в които автопилотът е бил виновен, остава все така 0. Голяма, кръгла нула. И няма как да е по друг начин, защото по закон шофьорът носи отговорност. Нито една система на Тесла не е сертифицирана за нещо повече от асистираща технология. Всичко останало са мнения на орица, които имат точно толкова мозък, колкото и тези, които се местят на задната седалка и оставят колата да ги кара.
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Автопилота е употребил алкохол.
  • #6
    Абе май си е виновен ( преди 1 година )
    защо трупа на шофьора е на задната седалка, след като НЕ Е ползвал бил автопилот. След като е ползван автопилот. И е доказано ,че е ползвал автопилота. Ама не бил виновен автопилота, че онзи от задната седалка му е НАТИСКАЛ *** НА ГАЗТА !? Нещо нищо не разбрах.
  • #5
    до 2 ( преди 1 година )
    най-лесно е да обвиниш умрелия!!! Както във всички смъртни случаи с тесла!Не се обръща внимание на приказките на Мъск и тумбата от фанатизирани по колите му блогари, които се снимат на задната седалка докато колата е с 150 на магистрала, щото видите ли, това не било официална реклама .... Копелдака прави всичко на ръба на закона и до сега все му се разминава, но ще стъпи на криво и то скоро!Колкото повече буклуци продава с лъжливи реклами, толкова повече инциденти ще има!
  • #4
    Муахаха ( преди 1 година )
    Вжедневно внушават на хората,колко перфектен е "автопилота" на тслата,че чак модел 3 трябвало да е без волан,че било невъзможно да излязат от пътя, че "на практика не могат да се преобърнат",ама като стане белята - шофьора е виновен!Подтикващия към безотговорно поведение също трябва да носи отговорност!Както производителя,така и разни блогъри и форумни плъхове, като "до долния" и TSLA които ежедневно хвалят нещо, което даже не са докосвали!!!!
fallback
Последни